A w jakim języku programowania?
Ogólnie musisz wczytać do zmiennej wpisany napis i go wyświetlić w okienku.
W C++ (z WinAPI) będzie jakoś tak, tylko nie wiem jak zrobić pole do wpisania tekstu:
#include
#include
using std::string;
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
HWND hPrzycisk;
int WINAPI WinMain (HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nMode)
{
HWND hOkno;
MSG message;
WNDCLASS okno;
okno.hInstance = hInstance;
okno.lpszClassName = "klasa1";
okno.lpfnWndProc = WndProc;
okno.lpszMenuName = MAKEINTRESOURCE(200);
okno.style = 0;
okno.hIcon = 0;
okno.hCursor = LoadCursor (NULL,IDC_ARROW);
okno.hbrBackground = (HBRUSH) GetStockObject (GRAY_BRUSH);
okno.cbClsExtra = 0;
okno.cbWndExtra = 0;
if (!RegisterClass (& okno)) return 0;
hOkno = CreateWindow (
"klasa1", //nazwa klasy okna
"NoName", //tytuł okna
WS_OVERLAPPEDWINDOW, //styl - WS_OVERLAPPEDWINDOW to standardowe okienko
100, 300, //współrzędne i..
220, 180, //..wymiary okna
NULL, //brak okna nadrzędnego, właścicielem jest pulpit
NULL, //brak menu
hInstance, //uchwyt instancji
NULL //brak dodatkowych danych
);
//tu trzeba dać pole tekstowe przypisujące wartość zmiennej 'tekst'
hPrzycisk = CreateWindowEx(0,"BUTTON","wyślij",WS_CHILD|WS_VISIBLE|BS_GROUPBOX,10,10,190,40,hOkno,(HMENU)150,hInstance,NULL);
ShowWindow (hOkno, SW_SHOW);
while (GetMessage (&message, NULL, 0, 0))
{
TranslateMessage (&message);
DispatchMessage (&message);
}
}
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hOkno, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
switch (msg)
{
case WM_CLOSE:
if (MessageBox(hOkno,"Czy chcesz zamknąć?","info",MB_YESNO) == IDYES)
DestroyWindow(hOkno);
break;
case WM_DESTROY:
PostQuitMessage(0);
return 0;
break;
case WM_COMMAND:
if(LOWORD(wParam)==150) MessageBox(hOkno,tekst,"info",MB_OK);
break;
default:
return DefWindowProc(hOkno,msg,wParam,lParam);
}
}
najlepiej niech to jeszcze ktoś sprawdzi