Program rozruchowy w openSUSE - kolejność odpalania OS

Witam. Wczoraj zainstalowałem sobie openSuse 10.2 obok XP Pro. (ten sam Dysk, dwie rózne partycje). Najpierw miałem Wina, a potem Linuksa instalowałem i zainstalował mi sie jakiś program do wyboru systemu (nazwy nie pamiętęm, bo jestem lewy z Linuksów). Podczas włączania komputera on sie uruchamia i mam do wyboru systemy. Po upływie 10 sekund, automatycznie startuje Linuks, a ja bym chciał, żeby to Windows automaucznie startował po tych 10 sekundac. Prosze o jasną pomoc, bo jak wspomniałem jestem nowy w sprawch Linuksowych.

// Poprawiłem tytuł wątku.

Kaka’

Po kolei w włącz Suse:

Yast > System > program rozruchowy > zarządzanie sekcjami > kliknij na Windows > ustaw domyślny > zapisz :lol:

Jeśli jesteś nowy zajrzyj jeszcze tu :

http://www.susek.info/article/OpenSuse- … cja_.shtml

Tylko ze swojej strony radziłbym Ci na razie nic więcej z rozruchem nie kombinować poza tym co tu opisałem, bo jak nawet sam nie wiesz jaki program do rozruchu wybrałeś.

To zostaw ten co jest tylko zmień domyślną kolejność rozruchu. :smiley:

nie ma znaczenia czy to suse, ubuntu, debian czy co innego. jak masz gruba to weź no przeczytaj manuala od gruba, wszystkie opcje startowe masz w pliku /boot/grub/menu.lst

ale jak się boisz, że zepsujesz gruba to weź tu wklej zawartość pliku menu.lst

Fisiu

Nie wprowadzaj w błąd, bo jeśli kamil3d wybrał Lilo do rozruchu to nie ma pliku: menu.lst

Zamiast kierować na najprostsze rozwiązania w 100% sprawdzone wysyłasz początkującego użytkownika do edytowania plików, które zmieniać można z konta administratora.

Zrobi coś źle i zablokuje sobie Windowsa i Suse i co Mu wtedy poradzisz re instalację :oops: wszystkiego.

nie rozsmieszaj mnie, nawet jak nie masz boot loadera (lilo, grub) to można go spokojnie zainsalować, bez reinstalacji systemu :slight_smile:

jak nie wiesz, że można takie rzeczy robić, to weź się powstrzymaj troche z komentowaniem…