Program słońce pascal

Witam!

Programuje w free pascal IDE 2.4.0. Chce zrobić słońce z promieniami w kształcie trójkątów. Koło oczywiście wiem jak zrobić ale mam problem z promieniami. Mają one być zapisane za pomocą pętli i równo rozmieszczone . To ma być coś takiego tylko że z promieniami na około i równomiernie rozmieszczonymi. Oczywiście będę miał to wypełnione na żółto. http://hostuje.net/file.php?id=82d01f47 … c07fdd28f6 tak ma wyglądać tylko że wypełnione i promienie równomiernie rozłożone. Mógł bym każdy trójką osobno robić ale ma być za pomocą pętli. Moje koło to(Fillellipse). Proszę o pomoc.

miciu1209 ,

Poradnik dla Ciebie

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Załóż my że:

środek okręgu - Sx,Sy ;

promień okręgu - R ;

długość promieni - L;

ilość promieni - N.

Pętla po I od 0 do N;

Wyliczasz dwa kąty:

A1:=2*i*Pi()/N;

A2:=2*(i+1)*Pi()/N;

dla każdego z dwóch promieni wyliczasz punkt przecięcia okręgu, dla A1 będzie to:

y1:=Sy+R*sin(A1);

x1:=Sx+R*cos(A1);

analogicznie dla A2.

wierzchołek promienia będzie podobnie:

y0:=Sy+(R+L)*sin((A1+A2)/2);

x0:=Sx+(R+L)*cos((A1+A2)/2);

można prościej ale będzie bardziej skomplikowane.

Generalnie to tylko brzmi groźnie, kod jest prosty:

// DrawSun(100,100,450,300); // wywołanie