Programista baz danych

Witam.

Jako, że jest to temat związany z programowaniem i pewnie wielu programistów go przegląda… mam pytanie :stuck_out_tongue: Jestem obecnie studentem III roku informatyki i zastanawiam się nad wyborem przyszłej specjalizacji a dokładnie tego jaką działką informatyki się zajmę, do tej pory przerobiłem na studiach już chyba wszystko 8) Coraz bardziej zastanawiam się nad pójściem w kierunku programisty/architekta baz danych (hurtownie danych, SQL, PL/SQL, MS SQL Server oraz Oracle) i w związku z tym mam kilka pytań do ludzi, którzy już pracują na podobnym stanowisku bądź pracowali lub znają kogoś kto pracuje:

  1. Czy zapotrzebowanie na tego typu pracowników w firmach jest duże? Czy praca jest ciekawa, trudna, satysfakcjonująca, bardzo stresująca itd, itp…

  2. Jakie są możliwości rozwoju na takim stanowisku??? Jak kształtuje się początkowa pensja a pensja osoby doświadczonej?

  3. Jakie umiejętności powinien pracownik prezentować na tego typu stanowisku tzn. języki, oprogramowanie, dodatkowe umiejętności itd.itp. Oracle czy Microsoft ???

  4. Czy w ogóle warto kierować swoją życiową karierę w tym kierunku??? Jesli tak to dlaczego jeśli nie to dlaczego

Z góry dziękuję za odpowiedź gdyż mój wcześniejszy research mnie w pełni nie zadowolił i chcę poznać waszą opinię

  1. Zapotrzebowanie na programistów baz danych jest na pewno mniejsze niż na programistów aplikacji. Myślę, że jest dość niewielkie, tzn. są potrzebni raczej w specjalistycznych albo bardzo dużych firmach.

Czy praca ciekawa - to zależy, czy się lubi bazy i ten okropny SQL. Stres się pojawia wtedy, gdy trzeba szybko coś zrobić na szybko, bo klientowi padł system i dzwoni wściekły. :wink:

  1. Pewno młodszy programista -> programista -> starszy programista. Pensja zależy od umiejętności, pracodawcy i miasta.

  2. Na pewno musi świetnie znać SQL oraz SZBD, w którym pracuje, zwłaszcza pod kątem wydajności i optymalizacji jego pracy.