Programowanie jaki język wybrać

Witam poczytałem tematy na forum, ale nadal nie wiem który język programowania wybrać. Z 0.5 lat chcę iść do technikum informatycznego i jest wymagana znajomość programowania a Ja jestem zieloniutki :(. Jaki język polecacie i jaką książkę/ki do nauki(ale jakiś porządny języki i książkę żebym nie tracił czasu na coś w czym się prawie niczego nie nauczę). pozdro

http://4programmers.net/Z_pogranicza/FA … ybra%C4%87

Proponuję zacząć od Turbo Pascala, będziesz go miał w pierwszej klasie Technikum Informatycznego (jestem na tym kierunku). Jest to najprostszy język programowania. Jeżeli opanujesz Pascala, możesz zabrać się np. za C++, którego też będziesz się uczył na tym kierunku :slight_smile:

Ja tam kupiłem biblioteczke KŚ “Programowanie w C++” i nauczyłem się wszystkich podstaw aplikacji konsolowych :smiley: Bierz C++, jak ma się dobry kurs/księżkę to naprawdę jest łatwy. Ja mam 12 lat i jest łatwy.

visual basic prosty c++ tez prosty

Mógłbyś od razu zacząć c++ tak jak ja. I zamiast marnować czas na pascala możesz spokojnie przerabiać c++.

Pascala będziesz się uczył w szkole, on jest łatwy więc nie będzie problemu jakbyś np. w szkole pisał w pascalu, a sam byś się trochę dokształcał c++ (jeśli masz ochotę). Potem gdy w szkole będziecie przerabiać c++ ty będziesz miał o wiele łatwiej :slight_smile:

Ale tak jak w moim podpisie to tylko moje zdanie.

Złączono Posta : 04.03.2007 (Nie) 14:08

Co do książek wszyscy polecają te:

http://helion.pl/ksiazki/thicpp.htm

http://helion.pl/ksiazki/cppdk.htm

I Symfonię C++ Grębosza.

Ja mam “C++ dla każdego” i uważam że to świetna książka.

ja bym zaczął od Visual Basic 2005 Express (darmowe środowisko, możliwość pisania komercyjnego softu), do tego składnia dość prosta i duze możliwości dzięki technologi .NET (bardzo przyszłościowa). Polecam dość tanią książkę: http://www.eksiegarnia.net/?view=25218

C++. mam 14 lat i dzięki tej stroniczce / śmigam sobie w tym języku