Programowanie w Visual Basic

Witam!

Jestem studentem pierwszego roku i została mi do zaliczenie jedynie informatyka, która nie wiąże się w żaden sposób z moim kierunkiem a także jeśli chodzi o język w którym programujemy. Nie mam do tego całkowicie głowy. Kazano mi wykonać pięć prostych programów które będa wykorzystywać (każdy coś innego) metody zawarte w wymaganiach chodzi o funkcje if do while itp … ciągi… Czy byłby ktoś w stanie pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny.

Na forum nie odrabiamy zadań domowych. Jeśli masz jakieś problemy ktoś z pewnością ci pomoże. Lecz nie zrobi tego za cb :slight_smile:

Tutejszy regulamin zabrania wykonywania całych zadań konkursowych/szkolnych/uczelnianych. Zacznij pisać sam, a kiedy będziesz miał z czymś problem, na pewno ktoś ci tu pomoże.

wiem jak pisać konstrukcje z if … i proste programy z wykorzystaniem wzorów ale nie rozumiem jak wykonać program z do while - pętlą i te trudniejsze i nie zrozumie … czy może w takim razie znajdzie się ktoś kto może nie na forum ale na priv pomoże ?

Napisz w tym temacie, czego DOKŁADNIE nie rozumiesz w treści etc.

VB ma to do siebie, że większość po tłumaczeniu na polski możesz bez problemu zrozumieć :slight_smile:

chodzi mi o to że po prostu nie potrafię wykonać konstrukcji wymienionych wyżej .

http://www.vb4all.pl/teoria/iso2/rozkazy/do.htm

przepraszam może i wydać się Wam to oczywiste ale niestety nie dla mnie … przegladałem tę stronę lecz i tak nie potrafię wykorzystać tej funkcji w prostym zadaniu …

Podaj treść i powiedz czego w niej nie rozumiesz.

pętla “do while”, to pętla która wykonuje się tak długo dopóki spełniony jest warunek sprawdzany na początku pętli

przyklad:

x = 0

Do While x < 10

x = x + 1

Loop

Podczas wykonywania pętli zmienna x zwiększa swoją wartość w każdym obiegu o 1 czyli x przyjmuje kolejno wartości: 1, 2, 3 itd. Jeżeli x osiągnie wartość 10 nastąpi wyjście z pętli.