Programowanie w windows xp

Witam.

Jakiego języka programowania najlepiej się uczyć ?

Chodzi mi o coś łatwego na początek , bo nie jestem programistą mam 13 lat i dopiero umiem podstawy PHP i Pascal.

Język ten ma mi posłużyć do tworzenia programów dla Windows.

Chcę pisać programy nie na pełny ekran tylko głównie w oknie Windows np: notatnik który po wpisaniu hasła szyfruje przez nie notatki i zapisuje jako nowy typ pliku ( .szyfkamils ) i inne takie.

W Pascalu jak robię pierwszy program “to jest program” jest na czarnym tle wiersza poleceń , w PHP w przeglądarce a ja chcę okno Windows i ten xp-kowy kolor tła.

Podajcie proszę jakiś łatwy fajny język.

Z góry dziękuje :smiley:

Najlepiej nauczyć się wszystkich, aktualnie aktywnie używanych języków.

Skoro znasz PHP to możesz użyć WinBind do pisania aplikacji windowsowych w PHP.

Wielu przed Tobą zadawało już na różnych forach takie pytania.

Na takie (z pozoru proste) pytanie ciężko jest udzielić równie prostej i zarazem trafnej odpowiedzi. Jednej dobrej odpowiedzi nie ma, ale mogą być rady, czasem lepsze, a czasem gorsze. Każdy udziela rad patrząc z własnej perspektywy i proponuje rozwiązania, której niekoniecznie muszą się sprawdzić u kogoś innego.

Jednak spróbuję coś Ci doradzić, być może inni dorzucą również coś od siebie, a Ty będziesz musiał sam sprawdzić co Ci najbardziej odpowiada.

Piszesz, że znasz już trochę Pascala i chciałbyś pisać programy okienkowe dla Windows.

Proponuję zainteresować się Delphi.

Myślę, że dla początkujących jest to dosyć łatwe, a zarazem oferujące duże możliwości środowisko programistyczne (i to ten sam Pascal, którego już trochę znasz ). :slight_smile:

Z czasem być może uznasz, że chcesz poznać bardziej zaawansowane języki programowania, a wszystko zależy tylko od Twoich chęci, zapału i wytrwałości. Być może Twoje hobby (zakładam, że programowanie jest twoim hobby) przerodzi się kiedyś w pasję życiową i sposób na zarabianie wielkich pieniędzy