Programy VOIP a proces NT Kernel & System

Od pewnego czasu (i jak na razie bezskutecznie) szukam rozwiązania problemu chwilowego zawieszania się programu VOIP pod VIsta (Home Premium, SP1 i wszelkie niezbędne łaty).

Sytuacja owa niepożądana objawia się po (wszystkie poniższe wystąpić muszą łącznie smile.gif ):

  • włączeniu laptopa

  • uruchomieniu programu np Skype bądź innego np VoipDiscount - program “voip’owy” nie ma znaczenia

  • podczas pierwszej próby nawiązania połączenia.

W tym momencie następuje zawieszenie programu uniemożliwiające przez kilka sekund prowadzenie rozmowy, a to z powodu tego, że wzbudza się proces NT Kernel & System. Od dość niskiej wartości pożeranej pamięci (ok 300 K) do ok 8000 K.

Po paru sekundach czyli osiągnięciu owych 8 tys sytuacja się normuje, można normalnie rozmawiać (wielokrotne), nic się nie wiesza, etc. także wyłączenie programu i ponowne włączenie nie przyczynia się do powrotu zdarzeń jw.

Jeżeli po włączeniu komputera nie uruchamiam żadnego programu voip to NT Kernel & System w zasadzie cały czas jest gdzieś w okolicy zużywanej pamięci 300 K.

System czysty, bez wirusów i innych, stale zabezpieczony KIS.

KIS nie ma wpływu na powyższe - sprawdzone, włączony/wyłączony, tak samo.

Łącze internetowe - również, sprawdzone na kilku, w różnych krajach.

Rozwiązaniem byłoby aby od razu po starcie systemu NT Kernel & System osiągnął określoną wartość pamięci (czyli innymi słowy działał), ale jak to uczynić?

Za porady dziękuję.