Witam,
Jestem w trakcie zastanawiania się nad rozwiązaniami, jakie powinienem zastosować aby stworzyć wieloosobową grę karcianą. Jako punkt odniesienia należy przyjąć jakąkolwiek grę karcianą online, np pokerstars.com (aplikacja Windows/Mac OS X), lub gryonline.wp.pl (JAVA)
Założenia i problemy do rozwiązania:
- Gra musi być jak najbardziej uniwersalna, uruchamiana w przeglądarce, bez instalacji dodatkowych wtyczek (Flash i JAVA odpada)
- Gra musi być wydajna, gdyż (a jak! ;] ) liczę na sukces, czyli duże obciążenie serwera spowodowane bardzo dużą ilością prowadzonych na raz gier (uruchomionych stołów gry)
- Rozwiązanie problemu dwustronnej komunikacji SERWER<=>KLIENT
- Hosting
- Jako że w grze będzie dostępna wirtualna waluta, konieczny jest wysoki poziom bezpieczeństwa
- Disconnect Protection
A teraz pytania:
- Czy zastosowanie AJAX i ewentualnie HTML 5 + PHP + MySQL będzie dobrym rozwiązaniem?
- W jaki sposób rozwiązać problem dwustronnej komunikacji na żywo? WebSocket, Long Polling, czy zwyczajne odświeżanie co 1 sekundę?
- Wiadomo że docelowo, wraz ze wzrostem popularności trzeba będzie zainwestować w wydajne maszyny. Lecz na początek i pierwszy okres rozruchowy na czym to odpalić?
- W jaki sposób wykrywać rozłączenie gracza, tak aby można było mu doliczyć dodatkowy czas na akcję w grze?
Będę bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w dyskusji, odpowiedź na powyższe pytania, oraz być może inne sugestie, o których nie pomyślałem.
Jako, że brakuje mi trochę umiejętności, będę poszukiwał osoby do współpracy przy projekcie, tak że również potencjalnych zainteresowanych zapraszam.
Pozdrawiam!