Projektowanie 3D od czego zaczynać

Witam chciał bym zacząć naukę tworzenia gier i animacji. Ale nie wiem od czego zacząć. Jaki język mam wybrać i wgl.

Więc tak mam do was pare pytań:

 

  1. Jakiego języka zacząć uczyć się żeby programować/tworzyć gry 2D/3D

  2. Jakich poradników używać

  3. Mam książkę język C++ wydanie VI nada się?

  4. Jakich programów używać do robienia gier? w których mam pisać itp.

  5. jak czegoś zapomniałem to proszę o dopisanie w odpowiedzi

Pierwsze umiejętności, jakie trzeba posiąść, to zdolność wyszukiwania informacji i samodzielność. Można zacząć od wyszukiwarki na tym forum, można zacząć od Google. Można też poćwiczyć spostrzegawczość i zauważyć, że najświeższy (aż do teraz) wątek w tym dziale stawia niemalże identyczne pytanie. Bo programowanie - gier czy czegokolwiek innego - w ciężka i często żmudna praca.

Zacznij od UE3.