Projektowanie baz danych Access - nauka

Witam.

Chciałbym nauczyć się projektować bazy danych w Access.

Na początek chcę utworzyć spis książek dodawany za pomocą formularza (chyba tak to się nazywa).

Polegałoby to na tym, że otwieram okienko gdzie są przyciski np. dodaj książkę, wyszukaj książkę, usuń książkę, pokaż spis książek.

Jaką książkę polecacie do nauki?

Pozdrawiam.

Dodane 02.08.2011 (Wt) 21:05

Ponawiam temat.

Witaj,

dobrze, że masz na czym trenować tworzenie baz, bo na sucho to nie to samo. Z mojej strony polecam dwie książki:

Access 2007 PL. Formuły, raporty, kwerendy. Rozwiązania w biznesie. wyd Helion

Oraz

Access 2007 PL. Biblia wyd Helion

W swojej pracy właśnie na nich polegałem i dzięki nim udało mi się stworzyć parę aplikacji bazodanowych. Piękne w nich jest to, że znajdziesz w nich odpowiedzi i gotowe rozwiązania na 90% swoich pytań, plus mają bardzo poszerzony opis dodatkowych możliwości accessa oraz jak je okiełznać.

Jeśli natomiast znasz już trochę VBA to do tak prostej aplikacji wykorzystaj nagrania z youtube’a. Mówię całkiem serio. Pokierują Ciebie one przez kreatora formularzy i jedynym szkopułem tu może być zaprojektowanie tabel oraz słowników.

Jeśli ma z tego korzystać parę osób koniecznie pamiętaj o oddzieleniu bazy od głównej aplikacji oraz żeby te osoby nie odpalały aplikacji bezpośrednio z dysku sieciowego, a poprzez batcha, żeby kopiowały najnowszą wersję na swój dysk do ich dokumentów i dopiero stamtąd je odpalały. Dzięki temu zapobiegniesz sytuacji, że będziesz chciał podmienić aplikację na dysku sieciowym, a będzie ona beszczelnie zablokowana przez jakiegoś użytkownika. :slight_smile:

A jeśli ma to być jedynie spis przez jedną osobę, to może mała aplikacyjka w excelu? :lol:

Ps. Nie wiem do czego Ci ta wiedza, czy do pracy czy do szkoły, jeśli jednak do pracy, to popytaj czy nie macie sharepointa u siebie. Wówczas to co sobie wymyślisz stworzysz w 3 minuty do tego intranet, a może dostaniesz bonus jakiś w postaci premii. :smiley:

Nie znam VBA.

Nie chcę tego robić w Excelu, bo to będzie za proste.

W grę wchodzi tylko Access. Nie robię tego do pracy, ani do szkoły. Chcę po prostu zrobić to dla siebie i nauczyć się projektować bazy danych.

W przyszłości chciałbym wykonać jakąś prostą bazę sklepu np. komputerowego w którym będę mógł dodawać klientów, drukować faktury itd.

SharePoint to raczej do ulotek, broszur, wizytówek itd.

Bardzo się mylisz. :slight_smile: Cała infrastruktura (np. w postaci intranetu) oraz możliwości sharepointa są bardzo szerokie poprzez przechowywanie zbiorczych danych w edytowalnych przez accessa bazach, po raportowanie i wyświetlanie danych w najprzeróżniejszej formie jakiej sobie zamarzysz i wieeeele wiele innych, zwłaszcza, kiedy wymaga to pracy przez kilka osób na tych samych zasobach dostępnych. :slight_smile:

To o czym mówisz to chyba SharePoint Designer? W nim właśnie możesz projektować elementy intranetu, po np. takie formularze do wprowadzania danych. Ale dość teorii.

W excelu nie miałem na myśli wprowadzania danych komórka po komórce, ale pobawieniu się w postać formularza z przyciskami i inputboxami, z chowaniem okna excela, żeby nie było widoczne, tylko sam formularz, możesz ustawić, żeby sam pobierał i wpisywał nazwę użytkownika, który tworzy spis, historię edycji…excel nie jest taki słaby jak by się mogło wydawać. :slight_smile:

Co do znajomości VBA…prawdziwa jazda i możliwości pakietu office zaczynają się właśnie z wykorzystaniem VBA. :slight_smile: Ale no problem, bo od najnowszego office’a będzie trzeba korzystać z JavaScriptu więc też nic straconego. :wink:

Dobra, myślę, że naprostowałem tok myślenia. Więcej info znajdziesz w książkach, które Ci podrzuciłem oraz internetach(http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=formularz+access+2007&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest) i jutubach (http://www.youtube.com/results?search_query=formularz+access&aq=f), może będziesz miał okazję w empiku coś takiego znaleźć i sobie przejrzeć zanim kupisz.

Życzę powodzenia i dużo zapału, bo nie od razu Rzym zbudowano, a na pewno warto się nauczyć obsługi tego narzędzia. :slight_smile:

Przepraszam, pomyliłem SharePoint z Publisherem.

SharePoint to mój ulubiony edytor www.