Witam!
Z góry zaznaczę, że szukałam, ale wątki które znalazłam nie odpowiedziały w pełni na moje pytania.
Interesuje mnie grafika 3D. Rok temu podjęłam nieudolną próbę pracy z blenderem (przy pomocy publikacji “Wirtualne modelarstwo” pana Witolda Jaworskiego), ale jest to dla mnie program wysoce niezrozumiały Jestem na studiach inżynierskich, miałam AutoCad’a na zajęciach i stwierdziłam, że to jest to. Spokojnie program “ogarniam”, może jeszcze nie w 100%, ale interfejs jest dla mnie dużo bardziej intuicyjny niż blender Jednak AC służy typowo do projektowania, a mnie zależałoby jeszcze na animacji. Szukam czegoś, żebym mogła zdefiniować, że ta tulejka jest z metalu stopu takiego i takiego, żeby program “wiedział”, że ta bryła nie jest pusta w środku, albo z tektury czy styropianu. Animacja typu: obrót wokół osi, przełożenie ruchu na zębatkach czy łańcuchach, silniki i te sprawy Pewna nie jestem, ale wydaje mi się, że SolidWorks działa na takiej zasadzie. Plus tekstury i renderowanie.
-
Jakich programów do grafiki 3D w zakresie inżynierskim używacie? Może polecicie coś jeszcze w celach szkoleniowych.
-
AutoCad’a używam na licencji studenckiej, mam konto mailowe z końcówką @student.xyz.edu.pl . Czy mogę pobrać i używać SolidWorks’a na tej samej zasadzie? Widziałam jakąś wersję studencką, czy to jest pełna wersja programu czy okrojona?
-
Mój sprzęt:
Proc: Intel Core i5-2430M, 2.4GHz, 8GB ramu
Karta graficzna: Intel HD Graphics Family (to chyba zintegrowana? ), NVIDIA GeForce GT 540M, chyba 1GB o ile nie okłamali mnie na naklejce
64bitowy, cokolwiek to znaczy
O ile na początku AC fajnie pracuje, to już przy większej ilości kresek zaczyna ścinać. Nie wiem, zmieniać kartę czy coś? Przy renderowaniu raczej procesor jest potrzebny o ile dobrze pamiętam, ale już chyba nie na tym komputerze tylko na czymś “większym”