Projektowanie CAD: sprzęt, użytkowanie, licencja studencka

Witam!

Z góry zaznaczę, że szukałam, ale wątki które znalazłam nie odpowiedziały w pełni na moje pytania.

Interesuje mnie grafika 3D. Rok temu podjęłam nieudolną próbę pracy z blenderem (przy pomocy publikacji “Wirtualne modelarstwo” pana Witolda Jaworskiego), ale jest to dla mnie program wysoce niezrozumiały :slight_smile: Jestem na studiach inżynierskich, miałam AutoCad’a na zajęciach i stwierdziłam, że to jest to. Spokojnie program “ogarniam”, może jeszcze nie w 100%, ale interfejs jest dla mnie dużo bardziej intuicyjny niż blender :slight_smile: Jednak AC służy typowo do projektowania, a mnie zależałoby jeszcze na animacji. Szukam czegoś, żebym mogła zdefiniować, że ta tulejka jest z metalu stopu takiego i takiego, żeby program “wiedział”, że ta bryła nie jest pusta w środku, albo z tektury czy styropianu. Animacja typu: obrót wokół osi, przełożenie ruchu na zębatkach czy łańcuchach, silniki i te sprawy :slight_smile: Pewna nie jestem, ale wydaje mi się, że SolidWorks działa na takiej zasadzie. Plus tekstury i renderowanie.

  1. Jakich programów do grafiki 3D w zakresie inżynierskim używacie? Może polecicie coś jeszcze w celach szkoleniowych.

  2. AutoCad’a używam na licencji studenckiej, mam konto mailowe z końcówką @student.xyz.edu.pl . Czy mogę pobrać i używać SolidWorks’a na tej samej zasadzie? Widziałam jakąś wersję studencką, czy to jest pełna wersja programu czy okrojona?

  3. Mój sprzęt:

Proc: Intel Core i5-2430M, 2.4GHz, 8GB ramu

Karta graficzna: Intel HD Graphics Family (to chyba zintegrowana? :slight_smile: ), NVIDIA GeForce GT 540M, chyba 1GB o ile nie okłamali mnie na naklejce :stuck_out_tongue:

64bitowy, cokolwiek to znaczy