Projektowanie schematu bazy danych - MS SQL Studio

Witam :slight_smile:

jestem studentką geodezji i nasz zbyt ambitny prowadzący na drugich zajęciach z Ms SQL Server Management polecił nam stworzyć schemat bazy danych dla Giełdy Wolnego Czasu.

Zadanie brzmi tak:

Giełda wolnego czasu to zasób danych pozwalający na wymianę wolnych godzin pomiędzy wieloma użytkownikami. Każdy z użytkowników może zaoferować, że w dniu … od godz. … do godz. … może np. posiedzieć przy dziecku lub też wykonać inną pracę. Każdy z użytkowników posiada pulę godzin wykorzystanych i zaoferowanych (tak, aby można było ocenić bilans wykorzystanego/zaoferowanego czasu). Czynności wykonywane w ramach godzin mogą mieć różną wagę (wobec tego należy rozważyć konieczność definiowania kategorii prac).

  1. Wypełnij tabele przykładowymi danymi.

  2. Uzupełnij projekt o część opisową (czyli znaczenie poszczególnych atrybutów w tabelach, przewidywane funkcje jakie można na bazie danych zrealizować itp.).

Problem pojawił się już na samym początku, czyli ‘o co chodzi?’. Wstępnie stworzyłam następujące encje:

http://www.speedyshare.com/file/pY9r8/Bez-tytulu.jpg

Uprościłam jedynie kwestię czasu- zamiast ‘kto pomoże mi w czwartek od 16 z dzieckiem’ zaproponowałam ‘kto pomoże mi w czwartek’, i na każdą czynność ustaliłam z góry określony czas jej trwania. Ustalanie wag odbywałoby się na zasadzie wymnażania kolumny ‘waga’ i ‘potrzebny czas’.

Nie umiem niestety określić, czy jest to poprawne, ze względu na brak podstaw z baz danych.

Czy znalazłby się ktoś, kto mógłby w jakikolwiek sposób pomóc mi z tym zadaniem?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Twoja baza nie pozwala jednemu użytkownikowi zaoferować wielu terminów ani różnych prac, co jest trochę bez sensu. Takie dane jak imię, nazwisko czy miasto lepiej przechowywać w typie danych nvarchar, bo on pozwala na użycie polskich znaków.