Prośba o analizę S.M.A.R.T dysku


(adaś99) #1

Kupiłem dysk twardy Toshiba, ale nie jestem pewien co do jego stanu (w ofercie było tajemnicze określenie "po testach", od sprzedawcy dowiedziałem się, że mógł być używany). Czy ktoś znający się na tym mógłby powiedzieć mi, czy wszystko z dyskiem jest OK?

 

Poniżej screen z wynikami z CrystalDiskInfo:

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.


(ADR1991) #2

Jak dla mnie wygląda ok. Masz jakąś gwarancję na ten dysk?

Wrzuć jeszcze SMART drugiego dysku, bo pojawiło się ostrzeżenie.


(mrFreeze) #3

Dysk bez zastrzeżeń nówka sztuka.


(adaś99) #4

Gwarancja według informacji podanej w ofercie jest na 24 miesiące. Z tym że dokumentu gwarancyjnego żadnego nie dostałem. Według opinii sprzedawcy będzie uwzględniona na podstawie rachunku. Zastanawiam się, czy nie kontaktować się w tej sprawie ze sklepem (centralą sklepu wysyłkowego).

 

Niepokoi mnie ta wartość G-Sense Error Rate równa 1. Czy to może świadczyć o jakichś uszkodzeniach na dysku?

 

Jeśli chodzi o drugi dysk, to wiem, co w nim dolega - dlatego go wymieniam.


(mrFreeze) #5

Nie. Ten parametr monitoruje tylko wstrząsy dysku np. montowałeś go nieuważnie może ruszyłeś mocniej coś poprawiałeś póki parametr się nie będzie zwiększać nie masz co panikować.


(Adadak) #6

Wszystko ok.


(adaś99) #7

Prędzej to ktoś inny podczas owych “testów” walnął dyskiem o coś zbyt mocno. Ja z dyskami obchodzę się delikatnie (np. mój dysk zewnętrzny, który mam już kilka lat, ma ten parametr równy zero) :slight_smile:

 

Z uspokajającego tonu komentarza wnioskuję jednak, że nie jest to podstawa do reklamacji dysku. W takim razie dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc :slight_smile: