Prośba o przejrzenie logów po infekcji komputera

laptop, Windows 10 Home Wersja 1903 18362.592 (X64)

Witam,

Jakiś czas temu, około miesiąca, pojawił się problem z sygnalizowaniem przez antywirus (McAfee) obecności wirusów. Powiadomienia pokazywały się w odstępie 2-3 dni. Po wykryciu 4 takich problemów wirusy przeniesione do kwarantanny usunąłem, lecz nadal nie miałem pewności co do dokładności wykonanego czyszczenia.
Związku z tym pobrałem polecony program Malwarebytes i przy jego pomocy wykonałem pełny skan komputera. Wykrył od 10 zagrożeń w postaci trojanów, które po przeniesieniu do kwarantanny również usunąłem. Raport z tego skanu mogę udostępnić na życzenie.
Obecnie praca komputera nie ujawnia obecności złośliwego oprogramowania (lecz wcześniej również nie ujawniała), a chciałbym mieć pewność, że na moim sprzęcie nie znajduje się takowe, np. szpiegujące - tym bardziej, że laptop jest stosunkowo nowy.

Dlatego proszę o przejrzenie dzisiejszych logów z FRST, które załączam poniżej lub poradę jak mógłbym mieć pewność, że wszelkie zagrożenia zostały z mojego komputera już usunięte.
Za uzyskaną pomoc dziękuję.

FRST.txt (70,0 KB)
Addition.txt (37,0 KB)
Shortcut.txt (42,6 KB)

1lajk

Witaj @Janfran na Forum DobreProgramy.

Przejrzę Twoje logi.
A Ty proszę, w międzyczasie wstaw wynik skanu Malwarebytes

Poczekaj cierpliwie.
I dziękuję za dokładne opisanie sytuacji :+1:

Pozdrawiam serdecznie

2lajki

Dodaję raport z Malwarebytes
raport-MB.txt (2,8 KB)

Pozdrawiam

Dziękuję.
Dodam do sprawdzenia katalogi ze skanu MBAM.

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\janfr\Downloads
    fixlist.txt (1,6 KB)
    “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Pobierz ADWCleaner, uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść, wklej plik wynikowy.
  5. Czekaj na kolejne polecenia.

Plik wynikowy z naprawy FRST:
Fixlog.txt (428,9 KB)
Pliki wynikowe ze skanu ADWCleaner:
AdwCleaner[S00].txt (3,8 KB)
AdwCleaner[C00].txt (1,9 KB)

Dzięki, czekam na kolejne polecenia.

Dziękuję.
Zrób kolejny skan.

  • Pobierz ESET Online Scanner
  • Uruchom z Uprawnieniami Administratora
  • Program pobierze Aktualizacje modułu skanowania
  • Automatycznie rozpocznie się Szybkie skanowanie
  • Gdy wykryje jakiekolwiek zagrożenia zapisz raport
  • Program zapyta o Wersję próbną odznacz i wyłącz
  • Udostępnij plik raportu

Szybki skan Eset online scanner nie wykrył żadnych zagrożeń.
Poniżej wklejam raport:
raport-skan-eset.txt (342 bajty)

Dziękuję

Proponuję zrezygnować z dodatkowych antywirusów (McAfee, BitDefender) i pozostać przy Windows Defender.
Z zasady wystarczy jeden antywirus.
Jeśli zdecydujesz się na inny antywirus, przejrzyj Forum, przeczytaj opinie i wybierz jeden.
W większości przypadków zapewne odpowiedzią będzie wystarczy Windows Defender i pobieranie plików z głową :wink:

Zastosuj DelFix Zaznacz Remove disinfection tools i kliknij Run.
Zaznacz post, który rozwiązał Twój problem. Wystarczy jeden :wink:
obraz

W razie kolejnych kłopotów z komputerem, pisz :+1:

1lajk

Bardzo dziękuje za pomoc i poświęcony czas, również za wskazówki dot. antywirusa.
Przekonałem się teraz jak nigdy o prawdziwości twierdzenia pobierania plików z głową :wink: i będę się starał, aby już do podobnej sytuacji nie dopuścić.

Pozdrawiam serdecznie!

1lajk