Prośba o sprawdzenie stanu dysku

Witam, zamieszczam zdjęcie z HD Tune, z dysku.

Jest 1 warning i 1 failed.

f4xBU0Y.png

Laptop.

nie znam się za bardzo na dyskach, ale widzę że masz za dużą temperaturę.

55 stopni :o ? Przecież temu dyskowi jest strasznie gorąco, co skraca jego żywotność. Nie podoba mi się też parametr C4, gdyż informuje on, ile razy dysk próbował naprawić realokowane sektory. Pokaż jeszcze zrzut ekranu z parametrem Reallocated Sector Count (jeśli masz).

Dyski lubią temperaturę około 37-40 st.

Czy ten dysk nie ma padniętej elektroniki ?

Cześć,

będę strzelać w ciemno. Laptop HP z serii Pavilion g6? One tak mają że do takich temperatur zapuszczają dysk :slight_smile:

Z wyrazami szacunku,

Lewanxd

Dysk do wymiany ma bad sektory. Nie zdziw się jak niedługo stracisz dane. Jak najszybciej skopiuj ważne dane i wymień dysk.

Możesz zrobic skan Error Scan z odznaczonym Quick Scan żeby nie było fajki w polu kratki do zaznaczenia. Wtedy się przekonasz jaki jest stan rzeczywisty czy są rzeczywiście widoczne badsectory czyli pojawią się czerwone kwadraciki po skanie czy wszystkie zielone pola. Wartość przy C4 w kolumnie DATA jest astronomiczna a przy C5 i C6 które sygerują o możliwych występujących widocznych badsectorach jest 0 Można zobaczyć jaka jest liczba przy 05 w kolumnie DATA czy też taka duża liczba jak przy C4. Bo nie wiem czy by aż tyle było sektorów zapasowych i nie zaczęły się pojawiać widoczne bady czy jakiś błąd w odczycie SMART dysku Seagate. Temperatura wydaje się duża ale jak jest w laptopie to może tak ma być.

Laptop Lenovo Z580A, już zarzucam screeny, jak skończy się robić :slight_smile:

Świeżo po uruchomieniu laptopa temperatura 25 :slight_smile:

Podaj odczyt SMART z CrystalDiskInfo wypakuj i uruchom (zmień ustawienia, Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]), pokaż screena z programu (wszystkie parametry).

Laptop jeszcze na gwarancji, jeśli tak to skorzystaj z niej.

Tak, kupiony 3 miesiące temu, a jak odsyłam, to im wysłać sam dysk? Czy muszę całego laptopa?

:frowning:

Skontaktuj się z serwisem to będziesz wiedział :wink:

Zapewne masz gwarancję door-to-door (dzwonisz i serwis na swój koszt przysyła kuriera).

Skontaktuj się z serwisem.