Prosta gra ekonomiczna

Cześć

Niektórzy starsi mogą kojarzyć grę Diler od MaXdila Squad (a jeśli nie to:http://www.ganjasite.kgb.pl/Pliki/Maxdila.ZIP.). Ogólnie wygląda na łatwą do napisania ale jestem początkującym + samouk. Pytanie teraz takie: Zna ktoś język w którym to napisano i czy da radę sam ntpad++ ?

P.S.: Szukałem kodu gry po całej sieci i nie znalazłem.

A dokładniej? Sądząc po pytaniu o Notepada, nawet to określenie jest nieco na wyrost.

Język, w którym napisano tę grę, jest zupełnie nieistotny. Podobną aplikację można napisać w praktycznie dowolnym narzeczu. Wystarczy znać jakikolwiek język i stowarzyszoną z nim bibliotekę graficzną w stopniu nieco wyższym niż początkujący.

A czym skompilujesz?

Warto stawiać sobie wysoko poprzeczkę jako samouk (sam jestem samoukiem i stawiałem sobie dość wysoko poprzeczki zaczynając projekty o stanowczo zbyt dużym stopniu skomplikowania), ale zakładając taki temat rzucasz se kłodę pod nogi… Nabierając doświadczenia na prostszych projektach sam wpadłbyś na to, jak taką grę napisać.

Od strony programowej ta gierka skomplikowana nie jest, gorzej od strony logicznej.

Ale o to chodzi że uczę się z kodów. Jestem z gimbazy, a celuje w technikum Informatyczne. Wracając do nauki to jak widzę kod to kopiuje go do notepada, opracowywuje (Znam dobrze ang. więc mniej więcej kojarzę proste kody.) a potem próbuję stworzyć podobny ale trochę zmienić i czy wyjdzie to co myślałem. A że zapytam: Jak zlepić kod z jakimś layoutem (tzn. chodzi mi głównie o pola do wypełniania. Co do cen to jakiś generator liczb losowych z przedziałami czy coś?

Nie napisałeś, w jakim języku tak działasz, przez co na razie nikt nie jest w stanie ci pomóc. Oczekujesz konkretów, sam też daj jakiś konkret.

Tak czy siak, daleko tak nie zajdziesz. Jeżeli nie chcesz kupować książki, w internecie leży masa różnych i różnorakich kursów.

Zacznij od konsolowych programów i prostych algorytmów, zaczynanie programowania od okienek wypacza pojęcie obiektowości i nie tylko.

Uznacie żem głupi:), C++. Mam “Od zera do gier kodera C++” ale według mnie to jest dziwne trochę. Takie jak ekonomia. Gadanie na dalsze o łatwych rzeczach. Wiem co to algorytm i inne rzeczy ale wg mnie to powinno to być podane na surowo tzn. { - odpowiada za otwarcie nowego spoilera itd.

Konsolowe tj. tekstowe?

Edit: @Razi widzę że robisz na Mincie 13. Słyszałem że Linux jeśli chodzi o programowanie to jest to o wiele przyjaźniejsze środowisko od Windows. Jest w tym choć krztyna prawdy?

Konsolowo, tekstowo, tak się potocznie mówi po prostu na aplikacje nieużywające żadnych bibliotek do okienek, obsługiwane poprzez standardowe wejście (znaki z klawiatury) i wyjście (ekran, w postaci znaków) lub poprzez argumenty wywołania programu. Chodzi o to, żeby wyrobić sobie pewne nawyki i nauczyć się programować, a nie konkretnych bibliotek. Zdecydowana większość problemów “z okienkami” to problemy z samymi podstawami programowania, które się po prostu pominęło, byle tylko jak najszybciej osiągnąć ten “wysoki” poziom umiejętności w postaci stworzenia okienka z buttonami.

Sam Linux jest przyjaźniejszy programistom. System jest scentralizowany, biblioteki zwykle instalujesz z repozytorium dwoma kliknięciami (a ja nie ma, to ręcznie kompilujesz i instalujesz formułką ./configure && make && sudo make install) i przy projekcie żadnych ścieżek podawać nie musisz, tylko linkujesz. Nie trzeba też się męczyć używając IDE do kompilacji jednego pliku, tylko używasz konsoli, która normalnie działa i jest wygodna, czego o windowsowej protezie o nazwie cmd powiedzieć nie można (choćby głupie zaznaczanie, kopiowanie i wklejanie). Wg. mnie Linux jest przyjaźniejszy od Windowsa.

O ile nie tworzą aplikacji na Windowsy.

To fakt, tylko w prawdziwym świecie programista ma być produktywny, a nie “fajny, bo pisze w konsoli”.

@somekind:

  1. pisząc w takim np. Qt można postawić Qt Creatora na Wine i budować w nim pod Windowsa bez przełączania na niego. Czy to przyjazne? Skrośna kompilacja nigdy nie jest zbyt przyjazna, ale w tę stronę problemów większych nie ma.

  2. przez konsolę wiele rzeczy zrobisz dużo szybciej niż klikając myszką, jest to więc bardziej produktywne. Nie mówię że do wszystkiego trzeba używać konsoli, bo to też głupota. Osobiście nie lubię odpalać żadnego IDE, gdy mam do napisania program składający się z 1 pliku, Kate/GVim + konsola dają radę.

  1. Tylko nie napiszesz w ten sposób każdego programu, nie napiszesz też nic korzystającego z charakterystycznych dla Windowsa bibliotek, a to co napiszesz, nie wiadomo jak się zachowa na prawdziwym systemie.

Jak się pisze na Windowsa, to trzeba mieć Windowsa, jak na Linuxa, to Linuxa, a jak na Mac OS to Mac OS.

  1. Rozumiem argument o małych programach, chociaż nie wiem po co zamykać IDE. :wink: A argument o tym, że cmd jest słaby, jest prawdziwy, tylko od jakichś 6 lat nieaktualny. Pod Windowsem korzysta się z PowerShella, a nie cmd.