Prosta gra ekonomiczna

Cześć

Niektórzy starsi mogą kojarzyć grę Diler od MaXdila Squad (a jeśli nie to:http://www.ganjasite.kgb.pl/Pliki/Maxdila.ZIP.). Ogólnie wygląda na łatwą do napisania ale jestem początkującym + samouk. Pytanie teraz takie: Zna ktoś język w którym to napisano i czy da radę sam ntpad++ ?

P.S.: Szukałem kodu gry po całej sieci i nie znalazłem.

A dokładniej? Sądząc po pytaniu o Notepada, nawet to określenie jest nieco na wyrost.

Język, w którym napisano tę grę, jest zupełnie nieistotny. Podobną aplikację można napisać w praktycznie dowolnym narzeczu. Wystarczy znać jakikolwiek język i stowarzyszoną z nim bibliotekę graficzną w stopniu nieco wyższym niż początkujący.

A czym skompilujesz?

Warto stawiać sobie wysoko poprzeczkę jako samouk (sam jestem samoukiem i stawiałem sobie dość wysoko poprzeczki zaczynając projekty o stanowczo zbyt dużym stopniu skomplikowania), ale zakładając taki temat rzucasz se kłodę pod nogi… Nabierając doświadczenia na prostszych projektach sam wpadłbyś na to, jak taką grę napisać.

Od strony programowej ta gierka skomplikowana nie jest, gorzej od strony logicznej.

Ale o to chodzi że uczę się z kodów. Jestem z gimbazy, a celuje w technikum Informatyczne. Wracając do nauki to jak widzę kod to kopiuje go do notepada, opracowywuje (Znam dobrze ang. więc mniej więcej kojarzę proste kody.) a potem próbuję stworzyć podobny ale trochę zmienić i czy wyjdzie to co myślałem. A że zapytam: Jak zlepić kod z jakimś layoutem (tzn. chodzi mi głównie o pola do wypełniania. Co do cen to jakiś generator liczb losowych z przedziałami czy coś?

Nie napisałeś, w jakim języku tak działasz, przez co na razie nikt nie jest w stanie ci pomóc. Oczekujesz konkretów, sam też daj jakiś konkret.

Tak czy siak, daleko tak nie zajdziesz. Jeżeli nie chcesz kupować książki, w internecie leży masa różnych i różnorakich kursów.