Prosty serwer do domu

Witam, chciałem zrobić sobie wirtualny serwer do domu, tak aby po uruchomieniu komputera wyświetliło się okienko gdzie trzeba by wpisać login hasło i wtedy komputer pobrałby z serwera ustawienia konta użytkownika i jego pliki, serwer miałby obsługiwać max. 10 os. Chciałem się w coś takiego pobawić, bo akurat mam dostęp do microsoft azure. Jestem z deczka zielony w tych sprawach, więc nie wiem jak to dokładnie opisać, miałoby to działać na wzór takich serwerów ze szkoły gdzie uczeń obojętnie na jakim komputerze wpisze swój login i hasło i ma swoje dane.

Prawdopodobnie chodzi Ci o Active Directory. Nie miałem nigdy do czynienia z Windws Azure, więc nie powiem Ci czy da się to zrobić. Do Active Directory potrzebny Ci kontroler domeny, ktory uruchomisz na Windows Server. Ewentualnie możesz spróbować zrobić kontroler domeny na Linuksie, ale od razu uprzedzam, że Linux nie jest stworzony do AD.

Tak dokładnie o to mi chodzi i właśnie jakąś godzinę temu udało mi się stworzyć coś na kształt tego co chciałem tylko, że łączyć z serwerem trzeba się było za pomocą pulpitu zdalnego a nie przy uruchamianiu komputera i właśnie nie mam pomysłu jak można to zrobić.

Jak chcesz się tylko pobawić, to możesz pobrać sobie Windows Server 2012 w wersji trial i bawić się za darmo (jeśli nic się nie zmieniło) przez 240 dni.

Jak możesz, to daj jakiś zrzut jak to wygląda.

Niestety nie mam możliwości, zainstalowania i pozostawienia włączonego serwera 24H na “fizycznym” komputerze dlatego jestem zmuszony korzystać z wirtualnego, poza tym jak na razie jestem na wersji próbnej azure więc nic za nią nie płacę. Zrzutu niestety nie wstawię bo postawiłem nową czystą maszynę a starą usunąłem, ale pamiętam, że miałem tam AD, w którym byli przykładowi użytkownicy oraz DNS i DHCP.

Z opisu usługi wynika, że działa sobie tam Windows Server. Teraz tak mi się przypomniało, że aby dopisać komputery do domeny, trzeba jeszcze mieć system Windows w edycji minimum professional.