Prosty, własny CMS do portfolio / Wybór bazy / MySQL czy XML

Witam!

Przymierzam się do “liftingu” swojego bardzo starego portfolio [http://maciejbob.republika.pl/].

Nowe będzie na serwerze z obsługą PHP (5.2.13) i MySQL (4.1.22). Nie jestem biegły w językach skryptowych więc chciałbym się ich nauczyć podczas tej pracy.

Założenie jest takie:

  • grafika, minatury i opisy w jednym katalogu (max. ok. 100 grafik)

  • skrypt czytający zawartość katalogu i podstawiający do bazy danych mysql (lub pliku xml)

  • przykładowa zawartość katalogu:

O ile jesteś wytrwały to przy pomocy internetu można nauczyć się wszystkiego. Wiem to z własnego doświadczenia.

,Czytanie" katalogu to nie problem ale wygodniej będzie założyć 2 katalogi na miniatury i na pełno wymiarowe aby nei tracić czasu na rozpoznawanie nazwy pliku. Korzystanie z pliku xml jest niewygodne i powolne w stosunku do MySQL.

Flash ma chyba możliwość ładowanie plików (podstron). Nie znam się na falshu gdyż zdecydowanie wolę jQuery lub inne biblioteki js w których można w większości przypadków dorówność flash.

Actionscript…? Coś si się chyba pomyliło :slight_smile: PHP i SQL. jQuery to js więc nie ma nic wspólnego z bazą danych- tym zajmie się php.

Co do wersji html to zależy wyłącznie od tego co chcesz osiągnąć.

Nie wiem jak długo pisałeś tego posta :wink:

A’propos, nie wiem czy pytasz o program czy o język. Program to jakiś edytor dla programistów np. Notepad++, język…? Pisałem już wyżej.

Dzięki za szybką reakcję!

Z actionscriptem chodziło mi o to, która z wersji (2.0 czy 3.0) z czym lepiej współpracuje (socketxml czy mysql).

To, że jqwery to biblioteka js wiem oraz że to php będzie czytało bazę (wciąż nie wiadomo jaką), pytałem o język w jakim napisać taki skrypt.

Mam Apache na domowym i mogę na docelowy serwer wysłać wynik działania skryptu a nie sam skrypt.

Oczywiście Notepad++ dla “harcorowców” i żadnych gotowców (co najwyżej “agresywna inspiracja” :slight_smile: