Proszę o sprawdzenie logów z FRST

Proszę o sprawdzenie logów z FRST podejrzewam ze mam wirusa
Addition.txt (47,8 KB)
FRST.txt (50,1 KB)

Witaj @30pingu

Na pierwszy rzut oka nie widać infekcji, ale zróbmy kilka skanów

Zrób skanowanie MBAM

  • Pobierz MalwareBytes MBAM 4
  • Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.
  • Zainstaluj MBAM w wersji na Komputer Osobisty
  • Pierwsze kroki - Wybierz wersję - darmowe Premium na 14 dni lub kontynuacja wersji podstawowej
  • Wejdź w Ustawienia w Prawym górnym rogu
  • Zakładka Bezpieczeństwo
  • Wyłącz Autouruchamianie, jeśli nie zamierzasz zostawiać programu w systemie
  • W Opcjach skanowania zaznacz trzy pierwsze z czterech dostępnych
  • Skanuj w poszukiwaniu Rootkitów
  • Skanuj archiwa
  • Użyj sztucznej inteligencji …
  • Wróć do Głównego Menu
  • Rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie, wklej plik wynikowy.

Potem zrób ponownie skanowanie FRST, ale zmień najpierw nazwę FRSTEnglish.exe na FRST64.exe
Wstaw logi do wglądu

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

Przepraszam ze tak długo nie było mnie w domu wysyłam
Malwarebytes Raport ze skanowania 2024-04-09 152839.txt (1,7 KB)
Addition.txt (35,2 KB)
FRST.txt (49,9 KB)
prosze @iJuliusz

1 polubienie

@iJuliusz

1 polubienie

Siema prosze o sprawdzeniu logów FRST podejrzewam ze mam wirusa bo podskakuje mi ping losowo
Addition.txt (37,7 KB)
FRST.txt (64,1 KB)

1 polubienie

Usunąłem Twój nowy temat, a logi przeniosłem tutaj

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\miete\Desktop
    fixlist.txt (3,7 KB)
    „Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Pobierz ADWCleaner
  5. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść
  6. Wklej plik wynikowy.

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

1 polubienie

Mam pytanie. Czy Win 11 to czysta instalacja czy też aktualizacja z Win 10?

Czysta

Fixlog.txt (9,8 KB)
AdwCleaner[C10].txt (2,5 KB)

W podgladzie zdarzeń msz co rusz wpisy dotyczace
Description: Inicjowanie rejestracji certyfikatu SCEP dla elementu WORKGROUP\PINGU$ za pośrednictwem elementu https://AMD-KeyId-52fb59e29aa83a962fb9eef0fe5b4811de6b751e.microsoftaik.azure.net/templates/Aik/scep nie powiodło się:

To ma jakiś wpływ na system.
To jest jeden z watków który tego dotyczy.
Dobrze przejrzeć.

1 polubienie

przeczytalem ale nw czy to rozumiem xd

Normalny Win 11 by działać, musi miec cos takiego jak fTPM lub TPM.2.
Obecnie z reguły ma fTPM .
W systemach ze względów bezpieczeństwa jest wtedy uzywany protokół rejestracji certyfikacji z zewnetrznego serwera SCEPT.
W przypadku z procesorami AMD a szczególnie tymi z wesji Ryzen 5 sa z tym problemy.
Połaczeniem z tymi serwerami często nie działają

W efekcie próba łączenia wpływa na inne połączenia.

Np. u ciebie w ciągu jednego dnia o różnych porach, nieudana próba łaczenia zajmowała od ok 400 ms do 700 ms.
Tu pól sekundy ,tam prawie cała a jak często? Nie wiem.
Musiałbys to sprawdzić w Podgladzie zdarzeń.
Chce byś zwrócił na to uwagę, bo piszesz że

P.S. To ze Defender coś wykrył i fixlist osobna sprawa

1 polubienie

a wiesz jak to naprawic jakbys podal pokolei co zrobic to bylo by super

W linku jest ponad 130 postów. Jak wpiszesz w google amd ryzen GetCACaps: Not Found to znajdziesz temat za tematem.
Z tego co przegladałem to problem istnieje od 2021 r i to głównie z Ryzenami i chyba jedynym rozwiazaniem które dziala jest, jak to uzytkownicy opisują, powrót na Win 10. Pewnie dlatego że tam rzadziej ten bład występuje, bo tez występuje.
Z tego co opisuja to ma to wpływ na system ale z reguły jest zauważalne przez tych co siedza na grach on line.
Choć bywaja i gorsze rzeczy az po bsody ale czy jest to powodowane jakimś dotatkowym czynnikem? Nie mam pojęcia.
P.S Spróbuj otworzyć Harmonogram zadań → Microsoft → Windows → kliknij „CertificateServiceClient” → ustaw „AikCertEnrollTask” na wyłączone.

Może pomoże.

Okej dzięki zobaczę czy będzie różnica

Problem polega na tym to jest jedyna informacja której udzieliłes.

Szkoda ze nie napisałes jak często i z ilu na ile(ping) oraz ile w Podgladzie zdarzeń jest błedów dotyczacych tego konkretnego problemu o którym napisałem.
„Fixlist” zrobiony przez @iJuliusz, smieci wykasował i zresetował twoja siec.
Byc moze na tym polegał problem ale nie odpowiedziałes @iJuliusz czy to cos zmieniło.
Ja tylko zwróciłem ci uwagę ze jest jeszcze coś.

narazie nie mialem okazji ale od tamtego czasu chyba mi nie podskoczyl ping

Plik naprawczy FRST wykonał oczyszczanie i skanowanie systemu

Nie mam aktualnie innych zaleceń

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

Cała rzecz na tym polega by zechcieć mieć tę „okazje”.
A wiesz czemu?
Bo Jemu jeszcze się chce.
Bo jak napiszesz, czy to co ci zaproponował byś zrobił i udzielisz łaskawie informacji czy to pomogło lub nie, jest bardzo ważną informacją dla niego.