Proszę o sprawdzenie parametrów łącza


(Pokal178) #1

Witam,już wcześniej zakladałem podobny temat lecz oczekującej odpowiedzi nie uzyskałem. W grudniu kończy mi się umowa na neo i jak dostane ofertę która będzie mnie satysfakcjonowała to zgodzę się ją podpisać.Ale jest małe "ale" gdyż nie wiem czy na moim łączu da rade wycisnąć 6 mb, obecnie mam 1 mb i jest wszystko ok.Proszę o pomoc i sprawdzenie loga.

Stan linii ADSL Podniesiony

Standard ADSL G992_5_A

Szybkość wysyłania 324

Szybkość pobierania 1312

Tłumienie Bliski koniec : 23.3 (dB)

Odległy koniec : 12.0 (dB)

Sygnał/Szum Bliski koniec : 32 (dB)

Odległy koniec : 30 (dB)

Liczba błędnych pakietów 13

Firmware 0xe15080a

Błędne sek. w okresie 15 min 0

Błędy CRC 6

Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

Z góry dzięki.


(Maney691) #2

Z ciekawości spytam - jaki masz w tej chwili modem? Bo dziwią mnie błędy pakietów i CRC. Teoretycznie powinno 6MB/s działać


#3

Pokal16 , na forum używamy polskich znaków (ż, ł, ć, ś, ą itp.). Proszę wyedytować swojego posta i poprawić co trzeba. Niezastosowanie się do prośby będzie skutkowało przeniesieniem tematu do śmietnika.


(Pokal178) #4

Mam liveboxa, z tymi błędami jest tak żle?

Oto dzisiejszy log,tamten wczorajszy jest chyba zły gdyż był robiony przy włączonych dwóch komputerach i ściąganiu.

Stan linii ADSL Podniesiony

Standard ADSL G992_5_A

Szybkość wysyłania 324

Szybkość pobierania 1312

Tłumienie Bliski koniec : 23.4 (dB)

Odległy koniec : 12.3 (dB)

Sygnał/Szum Bliski koniec : 12 (dB)

Odległy koniec : 27 (dB)

Liczba błędnych pakietów 0

Firmware 0xe15080a

Błędne sek. w okresie 15 min 0

Błędy CRC 1

Błędne sek. w okresie 1 dnia 0


(Maney691) #5

Zmienił się margines szumów na linii, masz aparat telefoniczny wpięty do gniazdka przez mikrofiltr? Widać ,że albo coś kombinowałeś, albo masz uszkodzoną linię.

Aha! Jak chcesz brać 6mb to odpuść sobie liveboxa!


(Pokal178) #6

Nie mam w ogóle telefonu,mam zawieszony.Liveboxa mam podpiętego bezpośrednio pod kabel telefoniczny,bez mikrofiltru gdyż w instrukcji tak było napisane. Teraz jest dobrze czy żle? Net działa dobrze,nie rozłącza się.Livebox przez 2 lata używalności działa dobrze,nie miałem z nim żadnych problemów.

A to log z teraz

Stan linii ADSL Podniesiony

Standard ADSL G992_5_A

Szybkość wysyłania 324

Szybkość pobierania 1312

Tłumienie Bliski koniec : 23.4 (dB)

Odległy koniec : 12.3 (dB)

Sygnał/Szum Bliski koniec : 38 (dB)

Odległy koniec : 27 (dB)

Liczba błędnych pakietów 1

Firmware 0xe15080a

Błędne sek. w okresie 15 min 0

Błędy CRC 3

Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

Jak widać za każdym razem coś się zmienia,nie wiem dlaczego:/ Proszę o pomoc.


(Maney691) #7

Pływa ci margines, czyli zwiększają się szumy i zakłócenia, może to być spowodowane złym stanem jakościowym twojej linii telefonicznej, jakimiś dziwnymi złączkami itp, albo i nawet uszkodzonym Liveboxem :slight_smile: Wezwij technika zTPsa, zgłoś że internet ci zrywa, sprawdzi jak to wszystko wygląda, ja nie wróżka, przez neta tego nie sprawdzę :slight_smile: A mówiąc żebyś odpuścił sobie LB miałem na myśli jego działanie po wi-fi przy większych prędkościach...


(Karolekc5) #8

10Mbps nie pociągnie?? przez WiFi?


(Maney691) #9

Liveboxowe wi-fi owszem i 18mb wyciągało ale potrafi się zwiesić nagle bez powodu. Dawno na tplinku siedzę i o modemie zapomniałem :slight_smile:


(Pokal178) #10

Aha,dziękuje za zainteresowanie się moją sprawą.A jak technik przyjedzie i powie ze coś u mnie nie tak,to będę płacił jakaś opłatę za to,że przyjechał? A czy te szumy znacznie wpływają na połączenie,czy bardziej oto chodzi,że gdybym miał telefon to żle by było słychać? Wiem że trochę głupie pytania zadaję,ale zbytnio się na tym nie znam. Z góry dzięki.


(Maney691) #11

Technik z TPsa nie ma prawa brać żadnych opłat, w abonamencie są opłaty na utrzymanie i konserwację linii. A te szumy mogą mieć wpływ na stabilność łącza, no i też w pewnym stopniu zależą od sposobu podłączenia telefonu.