Przegrzewający się komputer!

Witam!

Od razu mówię, a raczej piszę, że jestem kompletnie ZIELONY w tych wszystkich sprawach komputerowych…

Mój laptop To Lenovo n500. Nie wiem jak sprawdzić jakie są jego parametry…

Problem jest taki jak w tytule, czyli mój laptop się przegrzewa ;/

Planuję czyszczenie u informatyka i ewentualnie wymiana tej pasty termoprzewodzącej…

Gdy surfuje na necie np. teraz temp wynosi 46 stopni C.

Przy graniu w rózne gry typu Heroes 5 lub The Sims 3 laptop dochodzi do 50 ++ stopni C.

Proszę o pomoc. Przedtem tak nie było…

Może to wina baterii, bo bez ładowarki wytrzymuje mi tylko niecałe 5 minut… ;/

ale w laptopach to normalne temperatury. Mój w stresie dochodzi do 70 stopni i się nie wyłącza, tylko wiatrak szybko chodzi. Laptop ze względu na słabą cyrkulacje powietrza zawsze ma wyższe temperatury od stacjonarki. Dopóki się nie wyłącza, nie zawiesza to nie ma powodów bo obaw

Ale martwi mnie to, ponieważ boje się żeby się nie spalił… A z resztą przeczytałem na którymś tam forum, że jeśli w “stresie” nie dochodzi do 50 stopni to jest dobrze, a mi w stresie dochodzi do ponad … i właśnie dlatego się boję

norma w lapkach a temp. które podajesz nie są aż tak wysokie więc bez obaw , pastę jak już czyścisz możesz wymienić ale proponuje kupić sobie jakąś podstawkę chłodzącą też swoje zrobi :slight_smile:

To nie są wysokie temperatury.

Wysokie to powyżej +60 dla chipsetu, powyżej +70 dla procesora i powyżej +90 dla grafiki (powyżej +110 gdy chłodzona pasywnie w komputerze stacjonarnym). Spalić się nie spali, bo przy +70 stopni procesor zwalnia i przez to się ochładza.

Taki radiator procesora odprowadza nawet kilkadziesiąt watów z centymetra kwadratowego (to jakby powierzchnię żarówki domowej zmniejszyć do jednego centymetra kwadratowego i próbować dotknąć, podobne warunki panują np. we wnętrzu silnika odrzutowego), stąd te temperatury.

Spokojnie :smiley:

Takie temperatury są dobre, NIC nie ma prawa się stać.