Przegrzewanie się laptopa? Mam powody do zmartwienia?

Witam. Mam nowego laptopa (kupiony wczoraj) i zainstalowałem sobie grę Sniper Elite III. Gra chodzi płynnie na wysokich/ultra, ale odnoszę wrażenie, że po jakimś czasie wydajność minimalnie spada. Być może tylko mi się wydaje, będę musiał sprawdzić na FPS’ach. W każdym razie różnica jest mało zauważalna, praktycznie mi nie przeszkadza.

 

Jeśli chodzi o same wentylatory to nie powinny być zakurzone, ponieważ laptop ma 1 dzień.

 

Bardziej interesują mnie temperatury. W czasie spoczynku jest to ok. 50 stopni, podczas gry 70-75. Czy jest to powód do zmartwień? Nie znam się na tym za bardzo, ale czy temperatury nie powinny być choć trochę niższe? Są to temperatury karty graficznej i procesora (są praktycznie takie same)

 

Co myślicie o podkładce chłodzącej?

W jaki sposób zmniejszy ona temperatury?

Czy wpłynie ona na wydajność w grach itd?

Ile muszę dać za porządniejszą podkładkę, czym mam się kierować?

 

Laptop: Dell Inspiron 5737 (wersja z i7, 8GB RAM)

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Temperatury są ok. Przegrzewanie (wg. mnie) zaczyna się od ok. 80*C. Jakim programem sprawdzasz temperatury? Użyj HWmonitor, zostaw go w tle i pograj dłuższy czas, następnie najlepiej wklej screen z tego programu to stwierdzę czy te temperatury są zaniżone, czy nie. (podczas zminimalizowanej gry komputer jest troche odciążany i stygnie).

Będę grał wieczorem, więc wrzucę screeny. Aktualnie korzystam z Everest Ultimate Edition + GPU-Z.

Programy są ok, czy jednak ściągać HWmonitor?

Ściągnij HWmonitor. To tylko kilka MB. Nawet jest w wersji portable.

Temperatury przed rozpoczęciem gry: http://i.imgur.com/C1dQrbi.jpg

Temperatury po 15 minutach gry w SE III na wysokich ustawieniach graficznych: http://i.imgur.com/qcAIhA4.png