Witam, jak wygląda sprawa licencji wersji OEM pakietu MS Office 2007 w firmie?
Otóż do firmy został zakupiony nowy laptop, dla głównej księgowej. Ja przejmę jej obecny komputer stacjonarny. Czy mogę z tego komputera wywalić Office’a i zainstalować go na laptopie? Ja uznałem, że mi w zupełności wystarczy OpenOffice.org
Jeśli mogę to zrobić, to z której płytki mam instalować? W kopercie od MS są 4 płyty: 1, 2, 3, 4. Są bardzo podobne aczkolwiek nieco się różnią, są dla Użytkownika domowego, wersja OEM, wersja small business czy jakoś tak i jeszcze coś, teraz nie pamiętam. Na którejś nawet jest napisane, że nie jest przeznaczona dla użytkowników końcowych. Na wszystkich informacja, że wersja tylko dla system/computer builder. Normalnie idzie się w tym pogubić. Proszę o porady.
Na stronie którą SAM podałeś komputronika Kliknij se na “Ulotka” i poczytaj uważnie PDFa
Może podam fragmenty:
“Office w wersji OEM jest najkorzystniejszą i najatrakcyjniejszą cenowo formą zakupu, jeżeli klient nabywa nowe komputery i zamierza zainstalować na nich Office. Pakiet jest przeznaczony do sprzedaży tylko z nowym komputerem.”
“Pakiet w wersji OEM posiada licencję tylko na jedno stanowisko komputerowe (pakiet jest częścią integralną komputera, z którym pakiet został sprzedany).”
“Produktu nie można przenosić z komputera na inny komputer (licencja jest przypisana do komputera).”
Z tego ostatniego wnioskuję, że wersji OEM Office nie można w ogóle kupić nie z komputerem. Dziwne, bo jak szukałem w firmie właśnie płytek do Office 2007 to znalazłem także płytki Office 2003 OEM zakupiony tylko z myszką Logitecha.