Przejście z pisania strukturalnego na obiektowe

Witam,

Programuję w php od kilku lat, zrobiłem wiele różnych stron. Mam gotową strukturę katalogów i plików, a także panel admina, który wykorzystuję do tworzenia stron. Ale… to wszystko robię strukturalnie. W miarę szybko w tej chwili zbuduję nawet zaawansowane strony. Z przenośnością napisanych już wcześniej funkcji nie ma tak wiele problemu, ale trzeba zazwyczaj przenosić kilka plików razem z tabelami z bazy.

Wiele razy natykałem się na Frameworki i wiele osób wychwala, że lepiej się pisze strony. Ale ja nie mogę się przyzwyczaić. Może dlatego, że nie znam do końca pisania obiektowo bo znam to tylko z analiz przykładów.

Słyszałem też, że strony napisane w OOP spada czasami ich wydajność ponieważ obszerne klasy muszą ładować się do ramu, a przy dużym ruchu może być to kłopotliwe. Natomiast zaleta pisania strukturalnie to serwis działa bardzo szybko i bez większego obciążenia dla serwera.

Zastanawiam się nad przepisaniem tego mojego systemu, który pomaga w pisaniu stron na OOP, ale nie czuję się na siłach.

Może ktoś polecić jakąś książkę z programowania OOP w php, która nauczy mnie przejść z pisania strukturalnego na obiektowe, a także aby nauczyła tworzyć dobrze zbudowane aplikacje internetowe, które są SZYBKIE i bezpieczne. Chciałbym też wiedzieć jak zbudować strukturę strony takiej jak facebook, aby wytrzymała nawet takie obciążenie (żeby dokładać najwyżej serwery).

Fajnie są zrobione moduły w PrestaShop, każda funkcjonalność działa na modułach co mi się bardzo podoba. Jeden moduł wpływa na inne moduły i zachowanie całej strony, a moduł zawarty jest w jednym katalogu (nie jest rozwalony po wielu katalogach).

Interesowałem się frameworkiem CI, tylko nie wiem czy się w niego wgłębiać, bo zapoznanie się z kodem napisanym przez kogoś wiele czasu zajmuje. Więc może lepiej by było napisać coś swojego gdzie będzie się znało każdą linijkę.