Przekazanie Internetu z jednego routera do drugiego

Przekazanie Internetu z jednego routera do drugiego bezprzewodowo.

Mam jeden router (Air Live) do którego mam podłączoną linię DSL. Mam internet po kablu i bezprzewodowo z tego routera. Chciałbym z tego routera puścić sygnał do drugiego routera (chyba DIXUS czy coś takiego), i ten router ma dalej bezprzewodowo dzielić internet. Do obu routerów dołączone są antenki, które zostały wystawione za okno.

Jak mam skonfigurować pierwszy router a jak drugi, żeby to działało, co trzeba ustawić, w jakich trybach muszą działać oba routery? Jak zmusić drugi router, żeby połączył się z pierwszym?

Jestem zielony w tym temacie. Na pierwszym routerze jest hasło ustawione, żeby sąsiedzi nie mogli się podłączyć (WEP).

Jeszcze jedno - jak chcesz połączyć routery? kablem czy bezprzewodowo?

napisał, że bezprzewodowo ale coś mi się zdaje, że nidyrydy w ten sposób… jeszcze jakby kablem połączyć to ten drugi router można w tryb bridge i by robił za AP ale tak to chyba nie bardzo…

A jaka to różnica? Może napisz jak byś to zrobił kablem.

no tak jak napisałem - na pierwszym routerze ustawiasz wi-fi, drugi router ustawiasz w tryb bridge (przezroczysty) i podłączasz go kablem ale i tak nie jestem pewny czy to przejdzie… najlepiej kupić access pointa do wzmocnienia siły wi-fi

A nie można zrobić tego samego bezprzewodowo? przecież routery mają opcję pracy AP.

ano jeżeli masz router który możesz ustawić w tryb AP no to nie wiem w czym problem? :slight_smile: zapodaj konkretną nazwę i model tego drugiego routera to znajdziemy instrukcję i się dowiemy… tego pierwszego też możesz więcej detali zdradzić

Konkretnego modelu nie znam, a nazwę też pierwszy raz słyszałem. Nie pamiętam dokładnie a teraz nie mam jak sprawdzić. Chyba tak jak napisałem, coś w stylu DIXUS. Z tego co się orientuje to w pierwszym routerze tylko włączam Wi-Fi i nie trzeba w nim nic więcej zmieniać, a właśnie ten drugi trzeba jakoś skonfigurować.