Przekazywanie zmiennych z jednej metody do drugiej, ocena programu, konstruktory w Pythonie

Zwracam się z ogromną prośbą o odpowiedzenie na poniższe pytania:

  1. Czy da się przekazywać zmienne z jednej metody do drugiej?
    Napisałem coś takiego (też jest w załączniku)
    def popo(twojeZłoto):
    print(twojeZłoto)
    def momo():
    twojeZłoto = 5
    return twojeZłoto
    popo(twojeZłoto)
    momo()

ale w tym print(twojeZłoto) nie działa, dlaczego?

2.Czy istnieje coś takiego w Pythonie jak konstruktor w Java, czyli, że wiecie, że robię konstruktora, tam ma jakieś parametry wysokość, długość, szerokość, kolor itd to żeby nie pisać za każdym razem nazw zmiennych tylko po prostu piszę w nawiasie np. opel (220, 320, 150, czarny) zamiast opel: wysokość = 220, długość = 320, kolor = czarny). Bo chce sobie zrobić grę tekstową z bazą zawodników i nie chce mi się wpisywać ciągle nazwa zmiennej = wartość, tylko wiecie tak w nawiasie tylko by się przydało i tam wartości.
3. Napisałem taki program i działa, ale nie wiem czy dobrze i czy nie możnaby go skrócić, jak chcecie to wypróbujcie, ten program przesyłam w załączniku w notatnikupython.txt (6,7 KB)

Gdy pisałem byś kod wrzucił do notatnika zamiast wklejać go do postu nie miałem na myśli tworzenia nowego wątku tylko edycję starego. Tamten już został skasowany, ale więcej nie dubluj tematów.

1 polubienie