Witam, od kilku lat korzystam z usług UPC, ale każdy router który otrzymuję jest beznadziejny. W związku z tym podpiąłem swój własny router TPLink 1043 pod ConnectBox, i na nim oparłem całą swoją sieć. Przekierowałem porty z ConnectBoxa na TPLinka, a następnie dalej na swój komputer domowy. Wszystko działało pięknie, ale w momencie kiedy padł TPLink zaczęły się problemy. TPLink miał ustawiony adres statyczny 192.168.0.2, więc uznałem, że nie będę zmieniał numeracji w przekierowaniu portów i ustawiłem adres statyczny na swoim laptopie 192.168.0.2 (taki jaki wcześniej miał TPLink). Po sprawdzeniu czy porty są otwarte na yougetsignal okazało się że porty rzeczywiście są otwarte - takiego rezultatu się spodziewałem. Niestety, nie potrafię pograć w żadne gry (mimo że przekierowania nie zmieniałem na ConnectBoxie), uTorrent wyrzuca informację że port jest zamknięty, a mnie skończyły się pomysły dlaczego. Przecież w teorii powinno to działać. Zapora nie ma tutaj znaczenia, antywirus również (dla pewności oba wyłączyłem, wyłączyłem też firewall na ConnectBoxie). W konfiguracji ConnectBoxa nic się nie zmieniło. Próbowałem włączyć DMZ na 192.168.0.2 ale dalej to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Ja bym zaczął od podania OS i zainstalowanych programów antywirusowych zawierających firewall, lub status wbudowanego firewalla
Systemowy w Windows: netsh advfirewall show allprofiles state
Wyłączyłem zaporę i ochronę antywirusową. Napisałem w treści. OS Windows 7x64 Home, ale to chyba nieistotne skoro tak naprawdę zmienił się tylko adres IP laptopa
Istotne, bo pewnie zmieniła się maska podsieci i laptop intepretuje jako inna część profilu (na tplinku był pewnie w innej podsieci). Wyłączenie coś dało?
Reset routera nic nie dał. Adres ustawiłem jako statyczny. IP: 192.168.0.2, maska 255.255.255.0, brama: 192.168.0.2.
Z ConnectBox w tym aspekcie to akurat są niezłe cyrki. Ja miałem problem z połączeniem się z serwerem gry na innym komputerze w tej samej sieci lokalnej. Forwardowałeś porty w connectbox? Ja pamiętam, że otwarcie dostępu wymagało dwóch czynności w routerze. Jak wrócę do domu to zobaczę co tam musiałem namieszać. Nie powiem, UPC wie jak zmienić proste czynności w łamigłówkę. Nawet spotkałem się z przypadkami, gdzie ConnectBox ignorował ustawienia jakie zapodał mu użytkownik - m. in. właśnie forwarding i DMZ.
Jeszcze jedno. Wyłączenie ipv6 też rozwiązuje problem z połączeniem czy grami sieciowymi. Może to o to chodzić
No chyba, że Ciebie akurat to nie dotyczy.
UPC o standaryzacji nie słyszało, bo co się kogoś pytam to ma inaczej “fabrycznie” ustawiony router.
Problem w tym że przekierowanie na tplinka działało a ja tylko adres zmieniłem na laptopie na taki, jaki miał tplink. Więc skoro tam działało a tu nie działa to naprawdę robi się problem bo teoretycznie powinno działać a jednak nie działa. IP v6 wyłączony - właśnie sprawdziłem.
… więc jednak pewnie coś na komputerze - sprawdź jeszcze raz, czy nie kwestia lokalnego firewalla. Łączysz się tym samym intefejsem (wifi/kabel)? Do tego samego portu na switchu routera UPC?
Wcześniej internet był po kablu, teraz korzystam z Wifi. Wyłączyłem firewall i odinstalowałem program antywirusowy. Nie wiem co mam zrobić więcej.