Przekierowywanie portów/odblokowywanie portów na Liveboxie

Siemka, zwracam się tutaj głównie do jednego użytkownika. Ja jestem całkowicie nowym użytkownikiem internetu gdyż wcześniej takie sprawy mnie nie interesowały, ale wkońcu internet założyłem. Chciałem odrazu zagrać w coś online i tutaj rodzi się ten problem. Chodzi o to że są problemy z serwerami. Na google czytałem że jest to wina przekierowywania i odblokowywania portów Liveboxa na http://192.168.1.1/. Podam teraz to co mi działa, a co nie zamierza w ogóle się włączyć:

DZIAŁAJĄCE:

-SAMP

-gry przeglądarkowe typu “Farmerama, Plemiona”

-uTorrent

-NFS: World

NIE DZIAŁAJĄCE:

-Minecraft Online, nie można połączyć z serwerem

-Cinema 4D (program który działa tylko i wyłącznie przez internet i wymaga połączenia z serwerem. Prawdopodobnie automatycznie łączy z serwerem.)

-Ares, eMule, BearShare, cały czas trwa wyszukiwanie.

A że ja jestem zielony więc nawet nie wiem od czego zacząć. I jest to dosyć dziwne że jedno działa a jedno nie :frowning: Więc taka prośba czy jest na to jakaś szybka rada.

Hej,

Przede wszystkim - z jakiej wersji LiveBox’a korzystasz? W zależności od wersji posiadanego urządzenia, dokładną instrukcję przekierowania portów - dosłownie krok po kroku - znajdziesz:

:arrow: dla LiveBox’a w wersji 1.1 z oprogramowaniem fabrycznym bądź aktualizowanym (zakładki niebieski menu modemu lub pomarańczowe menu modemu) znajdziesz tutaj,

:arrow: dla LiveBox’a w wersji 2.0 znajdziesz tutaj.

Ogólnie chodzi o przekierowanie portów na odpowiedni adres lokalny komputera. Ale myślę, że do tego jeszcze dojdziemy. Teraz seria pytań:

:arrow: Z jakiego systemu korzystasz?

:arrow: Jak łączysz się z LiveBox’em - przewodową kartą sieciową, poprzez port USB czy bezprzewodowo (WiFi)?

:arrow: Jaki pakiet zabezpieczający oraz firewall (zapora sieciowa) jest zainstalowany na komputerze? Jeśli nie posiadasz osobnej zapory sieciowej, to czy aktywny jest firewall zbudowany w system?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Korzystam z wersji 2.0. A co do serii pytań to:

-Mam Windows XP Professional

-łączę się z Liveboxem bezpośrednio przez kabel ethernet

-nie do końca rozumiem o co chodzi z tym firewallem, ale mam antywirusa AVG FREE, firewall to jak się nie mylę- Zapora systemu Windows, jest włączona i wszystkie WYJĄTKI są zaznaczone.

Hej,

Przepraszam, że piszę dopiero teraz, ale urlop swoje prawa ma. Czas więc wykopać się z zaległości. :slight_smile:

Ogólnie w systemie można zainstalować dowolną zaporę i mimo że spełniają one takie same funkcje, to w zależności od produktu nieco inaczej się zapory konfiguruje. Oczywiście AVG w wersji Free nie posiada zapory sieciowej. A skoro tak, to jedyną aktywną zaporą jest zapora wbudowana w system operacyjny. Myślę, że przyda się lektura tego artykułu oraz obejrzenie tej demonstracji - pomoże to w prawidłowym skonfigurowaniu zapory sieciowej, bo podejrzewam, że to ona jako pierwsza jest największym problemem. Łatwo to sprawdzić - wystarczy wyłączyć zaporę w ustawieniach i przetestować, czy w takiej konfiguracji programy, które wcześniej nie działały, po takiej zmianie działają poprawnie.

Ogólnie LiveBox w tej wersji bardzo wiele ustawień tworzy sam, by ułatwić działanie poszczególnych programów i odciążyć użytkownika z konieczności konfigurowania. Jeśli faktycznie problem wynika z przekierowań portów, to na początek wykorzystać opcję DMZ - umożliwia ona przekierowanie wszystkich portów bezpośrednio do jednego komputera w sieci - widoczny jest on wtedy tak, jakby był podpięty do sieci bez użycia jakiegokolwiek routera. Opcję aktywuje się w ustawieniach routera - kolejno: Zaawansowane -> Sieć -> DMZ i wpisuje się w nim IP lokalne komputera w sieci. Wiesz, jak je sprawdzić?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Przez ten czas wiele się zmieniło. Większość programów działa bez problemu. Była to po prostu moja niewiedza na ich temat. Jednak w dalszym ciągu zostają niedziałające programy:

-Ares

-BearShare.

Hej,

:arrow: Czytałeś informacje o zaporze systemu Windows i próbowałeś dokonać odpowiedniej konfiguracji?

:arrow: Czy wyłączenie zapory sieciowej powoduje, że problem ustaje?

:arrow: Próbowałeś ustawić DMZ? Jeśli tak, to czy były tego jakieś rezultaty?

:arrow: Jaki adres lokalny IP wpisywałeś w ustawieniach?

:arrow: Czy po zmianach uruchamiałeś LiveBox’a ponownie, by wprowadzone zostały zmiany?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Hmm… tak wyłączałem kilkakrotnie zaporę, mimo to nic nie rozwiązywało problemu. Adres IP swojego komputera wpisywałem na Liveboxie w DMZ, jednak wyskakuje problem o nieprawidłowym IP. Spróbuję to wszystko od początku z tymi dwoma programami zrobić, korzystając z twoich porad. Odpisuję rzadko, gdyż jest szkoła i mało mam czasu by wejść na internet.

Dodane 03.10.2012 (Śr) 22:15

Być może w tej zakładce DMZ na Liveboxie, mam błędne IP rzeczywiście. Na komputerze kiedy wchodzę w start, na opcji URUCHOM wpisuję cmd oraz ipconfig/all wyświetla mi się naprawdę wiele adresów IP. A tak jak wcześniej pisałem, internet mam od niedawna i zupełnie nie wiem który może być odpowiedni. Zgadywałem że po prostu tam gdzie jest wyraźnie napisane ADRES IP. Ale nie działa…

Hej,

Prawdopodobnie wpisujesz błędny adres IP. Jak najłatwiej sprawdzić, który jest poprawny. Myślę, że ten wpis pomoże. :slight_smile:

Użyj po prostu polecenia ipconfig, bez wpisywania przełącznika all - adres, który jest przydzielony komputerowi znajdziesz w polu IP Adres bądź Adres IPv4, tak jak na poniższym screen’ie.

12617211386317974983_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Dimatheus

Zadziałało, adres IP komputera udało mi się zapisać w zakładce DMZ.

Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:10

Oraz dalej. Skonfigurowałem zaporę sieciową wbudowaną w system XP, podałeś mi do tego dwa linki które wykorzystałem. Teraz uczynię ponowne uruchomienie Liveboxa i sprawdzę efekt.

Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:45

Niestety żadne z tych porad nie spowodowało rozwiązania problemu. Ares nadal ma napis łączenie: http://fooh.pl/obrazek/3477376229.JPG screen w linku.

Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:48

Wnioskuję zatem. Kiedy pisałeś wcześniej że mam ustawić w DMZ lokalny adres komputera, miało to na celu bezpośrednie łączenie (tak jakby nie łączyło przez Liveboxa). To nie naprawiło problemu więc byc może nie jest to wina modemu.

Hej,

Zatem po przednio po prostu wpisywałeś nieprawidłowy adres IP - pewnie w ogóle nie należący do sieci lokalnej.

A czy po wyłączeniu zapory systemu Windows oraz restarcie systemu (nie LiveBox’a) cokolwiek się zmienia?

Problem obecnie dotyczy tylko Aresa?

Na screenie, który podałeś widnieje pole z napisem: “Mój komputer jest za firewallem albo nie mogę akceptować przychodzących połączeń” - zaznacz je, zapisz zmiany i uruchom program jeszcze raz. Jakiś postęp?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Przeinstalowałem program jeszcze raz, bo niechcący naruszyłem jego strukturę plików, zaznaczyłem tą opcję którą mi poradziłeś i napis “Łączenie” (widnieje na podanym screenie) zniknął. Wygląda jakby wszystko było dobrze, mimo to nadal nie wyszukuje plików. Jest to błąd wspólny i dla Aresa i BearShare…

Dodane 13.10.2012 (So) 11:56

Hej :smiley: po ponownym uruchomieniu komputera Ares zaczął wyszukiwać w 2 sekundy wybrane pliki. Dziękuje bardzo za pomoc, miało to styczność z tą cholerną zaporą. Jeszcze raz dziękuje za twój trud!

Hej,

Generalnie struktura plików programów nie powinna być w żaden sposób modyfikowana, bo takim zachowaniem prosimy się o problemy i błędy aplikacji oraz systemu operacyjnego.

Czyli pierwszy trop był najbardziej prawidłowy. :slight_smile: Nie ma za co. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Jeszcze tylko króciutki post… pobrałem najnowszą wersję eMule i wszystko ładnie się połączyło, zaczęło pobierać. Jednak ściąganie nie wynosi więcej niż 80kb/s przy moim łączu 10 MB… pisano że jest to wina modemu, ale przecież w DMZ ustawiłem aby wszystko szło na mój adres IP, czyli tak jakby tego modemu nie było… nie wiem gdzie leży problem.

Hej,

:arrow: Pisząc o najnowszej, masz na myśli eMule’a 0.50a?

:arrow: Aktualizowałeś listę serwerów w aplikacji?

Niestety może tak być. Poprzednia generacja LiveBox’a przy większej liczbie połączeń TCP i UDP skutecznie się zwieszała, więc i może w tej wersji istnieje podobny problem. To, że włączony jest DMZ wcale nie oznacza, że odłączamy działanie sprzętu. Nadal najważniejsze funkcje spełnia LiveBox z tą tylko różnicą, że wszystkie porty przepuszczane są na zdefiniowany adres IP komputera lokalnego. Nic poza to.

Być może problem związany jest z limitowaniem ilości połączeń IP w systemie Windows XP. Jak się go pozbyć, można przeczytać na przykład tutaj.

Pozdrawiam,

Dimatheus