Przekierowywanie portów/odblokowywanie portów na Liveboxie


(SlajderStudio) #1

Siemka, zwracam się tutaj głównie do jednego użytkownika. Ja jestem całkowicie nowym użytkownikiem internetu gdyż wcześniej takie sprawy mnie nie interesowały, ale wkońcu internet założyłem. Chciałem odrazu zagrać w coś online i tutaj rodzi się ten problem. Chodzi o to że są problemy z serwerami. Na google czytałem że jest to wina przekierowywania i odblokowywania portów Liveboxa na http://192.168.1.1/. Podam teraz to co mi działa, a co nie zamierza w ogóle się włączyć:

DZIAŁAJĄCE:

-SAMP

-gry przeglądarkowe typu "Farmerama, Plemiona"

-uTorrent

-NFS: World

NIE DZIAŁAJĄCE:

-Minecraft Online, nie można połączyć z serwerem

-Cinema 4D (program który działa tylko i wyłącznie przez internet i wymaga połączenia z serwerem. Prawdopodobnie automatycznie łączy z serwerem.)

-Ares, eMule, BearShare, cały czas trwa wyszukiwanie.

A że ja jestem zielony więc nawet nie wiem od czego zacząć. I jest to dosyć dziwne że jedno działa a jedno nie :frowning: Więc taka prośba czy jest na to jakaś szybka rada.


(Dimatheus) #2

Hej,

Przede wszystkim - z jakiej wersji LiveBox'a korzystasz? W zależności od wersji posiadanego urządzenia, dokładną instrukcję przekierowania portów - dosłownie krok po kroku - znajdziesz:

:arrow: dla LiveBox'a w wersji 1.1 z oprogramowaniem fabrycznym bądź aktualizowanym (zakładki niebieski menu modemu lub pomarańczowe menu modemu) znajdziesz tutaj,

:arrow: dla LiveBox'a w wersji 2.0 znajdziesz tutaj.

Ogólnie chodzi o przekierowanie portów na odpowiedni adres lokalny komputera. Ale myślę, że do tego jeszcze dojdziemy. Teraz seria pytań:

:arrow: Z jakiego systemu korzystasz?

:arrow: Jak łączysz się z LiveBox'em - przewodową kartą sieciową, poprzez port USB czy bezprzewodowo (WiFi)?

:arrow: Jaki pakiet zabezpieczający oraz firewall (zapora sieciowa) jest zainstalowany na komputerze? Jeśli nie posiadasz osobnej zapory sieciowej, to czy aktywny jest firewall zbudowany w system?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #3

Korzystam z wersji 2.0. A co do serii pytań to:

-Mam Windows XP Professional

-łączę się z Liveboxem bezpośrednio przez kabel ethernet

-nie do końca rozumiem o co chodzi z tym firewallem, ale mam antywirusa AVG FREE, firewall to jak się nie mylę- Zapora systemu Windows, jest włączona i wszystkie WYJĄTKI są zaznaczone.


(Dimatheus) #4

Hej,

Przepraszam, że piszę dopiero teraz, ale urlop swoje prawa ma. Czas więc wykopać się z zaległości. :slight_smile:

Ogólnie w systemie można zainstalować dowolną zaporę i mimo że spełniają one takie same funkcje, to w zależności od produktu nieco inaczej się zapory konfiguruje. Oczywiście AVG w wersji Free nie posiada zapory sieciowej. A skoro tak, to jedyną aktywną zaporą jest zapora wbudowana w system operacyjny. Myślę, że przyda się lektura tego artykułu oraz obejrzenie tej demonstracji - pomoże to w prawidłowym skonfigurowaniu zapory sieciowej, bo podejrzewam, że to ona jako pierwsza jest największym problemem. Łatwo to sprawdzić - wystarczy wyłączyć zaporę w ustawieniach i przetestować, czy w takiej konfiguracji programy, które wcześniej nie działały, po takiej zmianie działają poprawnie.

Ogólnie LiveBox w tej wersji bardzo wiele ustawień tworzy sam, by ułatwić działanie poszczególnych programów i odciążyć użytkownika z konieczności konfigurowania. Jeśli faktycznie problem wynika z przekierowań portów, to na początek wykorzystać opcję DMZ - umożliwia ona przekierowanie wszystkich portów bezpośrednio do jednego komputera w sieci - widoczny jest on wtedy tak, jakby był podpięty do sieci bez użycia jakiegokolwiek routera. Opcję aktywuje się w ustawieniach routera - kolejno: Zaawansowane -> Sieć -> DMZ i wpisuje się w nim IP lokalne komputera w sieci. Wiesz, jak je sprawdzić?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #5

Przez ten czas wiele się zmieniło. Większość programów działa bez problemu. Była to po prostu moja niewiedza na ich temat. Jednak w dalszym ciągu zostają niedziałające programy:

-Ares

-BearShare.


(Dimatheus) #6

Hej,

:arrow: Czytałeś informacje o zaporze systemu Windows i próbowałeś dokonać odpowiedniej konfiguracji?

:arrow: Czy wyłączenie zapory sieciowej powoduje, że problem ustaje?

:arrow: Próbowałeś ustawić DMZ? Jeśli tak, to czy były tego jakieś rezultaty?

:arrow: Jaki adres lokalny IP wpisywałeś w ustawieniach?

:arrow: Czy po zmianach uruchamiałeś LiveBox'a ponownie, by wprowadzone zostały zmiany?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #7

Hmm.. tak wyłączałem kilkakrotnie zaporę, mimo to nic nie rozwiązywało problemu. Adres IP swojego komputera wpisywałem na Liveboxie w DMZ, jednak wyskakuje problem o nieprawidłowym IP. Spróbuję to wszystko od początku z tymi dwoma programami zrobić, korzystając z twoich porad. Odpisuję rzadko, gdyż jest szkoła i mało mam czasu by wejść na internet.

-- Dodane 03.10.2012 (Śr) 22:15 --

Być może w tej zakładce DMZ na Liveboxie, mam błędne IP rzeczywiście. Na komputerze kiedy wchodzę w start, na opcji URUCHOM wpisuję cmd oraz ipconfig/all wyświetla mi się naprawdę wiele adresów IP. A tak jak wcześniej pisałem, internet mam od niedawna i zupełnie nie wiem który może być odpowiedni. Zgadywałem że po prostu tam gdzie jest wyraźnie napisane ADRES IP. Ale nie działa...


(Dimatheus) #8

Hej,

Prawdopodobnie wpisujesz błędny adres IP. Jak najłatwiej sprawdzić, który jest poprawny. Myślę, że ten wpis pomoże. :slight_smile:

Użyj po prostu polecenia ipconfig, bez wpisywania przełącznika all - adres, który jest przydzielony komputerowi znajdziesz w polu IP Adres bądź Adres IPv4, tak jak na poniższym screen'ie.

12617211386317974983_thumb.jpg

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #9

Zadziałało, adres IP komputera udało mi się zapisać w zakładce DMZ.

-- Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:10 --

Oraz dalej. Skonfigurowałem zaporę sieciową wbudowaną w system XP, podałeś mi do tego dwa linki które wykorzystałem. Teraz uczynię ponowne uruchomienie Liveboxa i sprawdzę efekt.

-- Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:45 --

Niestety żadne z tych porad nie spowodowało rozwiązania problemu. Ares nadal ma napis łączenie: http://fooh.pl/obrazek/3477376229.JPG screen w linku.

-- Dodane 05.10.2012 (Pt) 20:48 --

Wnioskuję zatem. Kiedy pisałeś wcześniej że mam ustawić w DMZ lokalny adres komputera, miało to na celu bezpośrednie łączenie (tak jakby nie łączyło przez Liveboxa). To nie naprawiło problemu więc byc może nie jest to wina modemu.


(Dimatheus) #10

Hej,

Zatem po przednio po prostu wpisywałeś nieprawidłowy adres IP - pewnie w ogóle nie należący do sieci lokalnej.

A czy po wyłączeniu zapory systemu Windows oraz restarcie systemu (nie LiveBox'a) cokolwiek się zmienia?

Problem obecnie dotyczy tylko Aresa?

Na screenie, który podałeś widnieje pole z napisem: "Mój komputer jest za firewallem albo nie mogę akceptować przychodzących połączeń" - zaznacz je, zapisz zmiany i uruchom program jeszcze raz. Jakiś postęp?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #11

Przeinstalowałem program jeszcze raz, bo niechcący naruszyłem jego strukturę plików, zaznaczyłem tą opcję którą mi poradziłeś i napis "Łączenie" (widnieje na podanym screenie) zniknął. Wygląda jakby wszystko było dobrze, mimo to nadal nie wyszukuje plików. Jest to błąd wspólny i dla Aresa i BearShare...

-- Dodane 13.10.2012 (So) 11:56 --

Hej :smiley: po ponownym uruchomieniu komputera Ares zaczął wyszukiwać w 2 sekundy wybrane pliki. Dziękuje bardzo za pomoc, miało to styczność z tą cholerną zaporą. Jeszcze raz dziękuje za twój trud!


(Dimatheus) #12

Hej,

Generalnie struktura plików programów nie powinna być w żaden sposób modyfikowana, bo takim zachowaniem prosimy się o problemy i błędy aplikacji oraz systemu operacyjnego.

Czyli pierwszy trop był najbardziej prawidłowy. :slight_smile: Nie ma za co. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus


(SlajderStudio) #13

Jeszcze tylko króciutki post.. pobrałem najnowszą wersję eMule i wszystko ładnie się połączyło, zaczęło pobierać. Jednak ściąganie nie wynosi więcej niż 80kb/s przy moim łączu 10 MB... pisano że jest to wina modemu, ale przecież w DMZ ustawiłem aby wszystko szło na mój adres IP, czyli tak jakby tego modemu nie było... nie wiem gdzie leży problem.


(Dimatheus) #14

Hej,

:arrow: Pisząc o najnowszej, masz na myśli eMule'a 0.50a?

:arrow: Aktualizowałeś listę serwerów w aplikacji?

Niestety może tak być. Poprzednia generacja LiveBox'a przy większej liczbie połączeń TCP i UDP skutecznie się zwieszała, więc i może w tej wersji istnieje podobny problem. To, że włączony jest DMZ wcale nie oznacza, że odłączamy działanie sprzętu. Nadal najważniejsze funkcje spełnia LiveBox z tą tylko różnicą, że wszystkie porty przepuszczane są na zdefiniowany adres IP komputera lokalnego. Nic poza to.

Być może problem związany jest z limitowaniem ilości połączeń IP w systemie Windows XP. Jak się go pozbyć, można przeczytać na przykład tutaj.

Pozdrawiam,

Dimatheus