Przekierowywanie portów w serwerownii

Witam. Znalazłem mały serwer i w kilka osób postanowiliśmy postawić go wykorzystać stawiając na nim serwer minecrafta w szkolnej pracowni. Wybór padł na Minta 12. Wszystko działa jednak do serwera nie ma dostępu z Internetu. Powstało kilka problemów. Pierwszym z nich jest przekierowanie portu, dostawcą Internetu jest Netia, nauczyciel mówi że konieczne jest dzwonienie do firmy aby tam wykonali przekierowania. Pytanie: jakich danych bym potrzebował do wykonania przekierowania i na czym dokładnie takie przekierowanie polega? Pytanie nr 2: czy wtedy serwer byłby dostępny z ogólnej sieci światowej? Ogólnie nie znam się na sieciach, dlatego proszę o tak drobnostkowe porady, jeśli potrzeba jakiś danych proszę pisać. Ew. jeśli zna ktoś jakiś dobry poradnik/kurs o sieciach też byłbym wdzięczny.

(roobal) #2

Nie wiem na jakiej zasadzie szkoła korzysta z usług dostawcy łącza, ale Netia przydziela publiczne IP, które niestety jest zmienne, może o to chodziło nauczycielowi. Z racji tego, że IP jest zmienne, powstaje takie problem, że serwer co jakiś czas miałby inne IP. Samo przekierowanie trzeba by było wykonać na routerze. Jaki macie router w serwerowni/pracowni? Jest to dedykowany sprzęt, czy jakiś PC?

Pozdrawiam!

Belfer mówił że właśnie nie mamy routera, nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to działa. Serwer dedykowany, ale juz ma swoje lata, Intel Core 2 Duo i 1 Gb ramu.

(roobal) #4

Może nie macie routera sprzętowego, tj. dedykowanego sprzętu tylko może jakiś PC/serwer robi za router, musiałbyś się dowiedzieć jak dokładnie doprowadzone jest łącze od Netii, czy jest jakiś modem i do czego jest podłączony.

Pozdrawiam!

Ogólnie są postawione dwie szafy w serwerowni które rozdzielają sieć na całą szkołę. Mógłbym porobić zdjęcia itp. może to by wystarczyło

(jimasek) #6