Przełączanie radeona r4 na radeona r5 - problem?

Witam ! :slight_smile:
Wczoraj nabyłem komputer Lenovo Ideacentre 510-23. Posiada on 2 karty graficzne (radeon r4 i radeon r5).
Problem polega na przełączeniu się kart, np kiedy chcę w coś pograć. Komputer widzi obie karty zarówno w menedżerze urządzeń jak i w sterowniku. Ma ktoś pomysł jak je przełączyć, albo zostawić cały czas włączoną r5? Myślałem, że to się dzieje automatycznie, ale kiedy włączyłem ustawienia Gothic 2 czar prysł i działały tylko r4. Przeorałem wczoraj całe google i całe yt na ten temat i nie znalazłem nic sensownego. Dla każdej aplikacji, dla której chciałem aby działała na r5 włączyłem tryb wysokiej wydajności - i nic. Przypuszczam, że to wina sterownika, ale czy na pewno? Niestety nie znam się na tyle na windowsie, ponieważ od dobrych 10 lat używałem innych systemów. Stąd też ten temat :wink:
Tak wiem, że to słabe karty… wyluzujcie - nie potrzebuje nic mocniejszego :slight_smile:

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :slight_smile:

update: w biosie nie mam żadnych opcji dot. kart graficznych.

Wszystko dzieje się automatycznie. Możesz sobie w sterownikach sprawdzić z jakiej karty korzysta dany proces. A tym co programy identyfikują się nie sugeruj. Do tego jest użyta technologia której one nie wykrywają

Dzięki za odpowiedź :slight_smile:
To nie powinno wyglądać tak, że przy automatycznej zmianie kart ekran choćby na chwile migał / zgasł? Nic takiego sie nie dzieje właśnie…

Nie. Wszystko dzieje się automatycznie i Ty tego nawet nie zauważysz.

1 polubienie

Ok wielkie dzięki, rzeczywiście jest jak mówisz :slightly_smiling_face:
Ale pojawił się drugi problem - przy podłączeniu drugiego monitora nie mogę zeskalować obrazu - zawsze po bokach pozostaje ramka szerokości ok 1 cm… jakieś pomysły?
Pozdrawiam :slight_smile: