Jako że na portalu jest wiele osób trudzących się elektroniką mam pytanie postawione w temacie. Już wyjaśniam o co dokładnie chodzi.
Posiadam wkrętarkę Einhell Tc-cd 14.4 2B. Przyzwyczajony do nowych ogniw z wewnętrznymi zabezpieczeniami podłączyłem akumulator na całą noc do ładowarki. Rano okazało się że akumulator jest ciepły (co jest dziwne po tak długim czasie ładowania czyli ponad 12h). Znalazłem instrukcję w internecie i okazało się że ładowarka nie odcina zasilania po pełnym naładowaniu. Dopiero później znalazłem informacje o rodzaju ogniw. Dodam tylko że minęła już co najmniej godzina a akumulator nadal jest ciepły co mnie najbardziej martwi
Poniżej podaję link do instrukcji w której jest pełna specyfikacji akumulatora jak i ładowarki.
To że jest ciepły (ile stopni? letni, parzy?), to tak ma być i ileś czasu po wyjęciu z ładowarki.
Nawet jak ładowarka nie ma odcięcia, to i tak jest minimalny prąd ładowania i nie powinno się nic stać za 12 h. Chyba, że ładowarka podaje cały czas max? to może i akumulator się przeładował?
Ładowarka ma dwa stany, czerwona kontrolka ładowanie, zielona naładowany OK. Czas ładowania 3 do 5 h.
Letni. teraz nie sprawdzałem. Ale po około 2-3 godzinach od wypięcia było czuć że temperatura spadła ale na pewno było jeszcze czuć ciepło.
Czytałeś instrukcję? Ładowarka ma jeden stan. Dioda czerwona po podłączeniu do sieci. Dioda czerwona i zielona po podłączeniu akumulatora i tak bez końca. Z instrukcji wywnioskowałem że ładuje bez końca stąd ten wątek.
Po 12h obie się świeciły a akumulator był dość ciepły.
W każdym razie, od razu po podłączeniu do wkrętarki wszystko działało jak trzeba, napięcie było praktycznie identyczne jak na świeżo podłączonym do ładowarki częściowo rozładowanym.
no nic. Chyba w najgorszym przypadku zmniejszyła się pojemność.
Spokojnie, NiCd to pancerna technologia, dopóki akumulator dało się wziąć do ręki, nic większego (może poza zmniejszeniem pojemności i cykli życia) im się nie powinno stać.