Przelew online a błędne dane odbiorcy

Witam,

Nie dawno założyłem konto w WBK i mam takie pytanie. Chcąc wysłać przelew na inne konto bankowe, muszę znać wszystkie poprawne dane odbiorcy? Czy wystarczy, że znam numer konta, a dane mogę wymyślić od siebie? Dojdzie wtedy taki przelew? :slight_smile:

Nie za bardzo rozumiem sensowności takiego działania, ale pomimo nieprawidowych danych, przy prawidłowym numerze konta taki przelew powinien dotrzeć na konto.

Najlepiej podawać prawidłowe dane, ale jak najbardziej taki przelew dojdzie. o ile będzie prawidłowy numer konta. :smiley:

Więc, cała sprawa wygląda tak.

Kupiłem pewne rzeczy na allegro i chciałem zapłacić za nie przelewem przez stronę wbk. W meilu od sprzedawcy dostaję numer bankowy i dane firmy/osoby prywatnej. Tylko, jaką mam pewność, że dane te pokrywają się z osobą, z danymi osoby, na którą to konto jest założone?

Praktycznie 100%, bo skąd by wiedziała że dokonałeś zakupu i skąd by miala twoje dane kontaktowe ??

A z drugiej strony, czy bank powinien tak nalegać na te dane kontaktowe, bez których nie można wysłać przelewu przez internet? Wystarczyłaby prosta wyszukiwarka i problemu by nie było? :slight_smile:

Jeśli się nie pokrywają, nie zrobi to różnicy. Najważniejszy jest numer konta.

jesli jakas dana sie nie bedzie zgadzac, to przelew zostanie odrzucony. lepiej wpisac te dane, ktore dostales, a nie wpisywac co ci mozg na palce przyniesie.

jak czegos nie wiesz, to lepiej w ogole nie wpisywac. dane podaje sie po to, aby uniknac pomylek w przelewach, czyli pomylisz jedna cyferke w numerze i przelew leci do kogos innego. dane sa zabezpieczeniem.

Jeśli masz jakieś wątpliwości to skontaktuj się ze sprzedającym za pomocą Allegro i wyjaśnijcie sobie wszystkie nieścisłości.

Trafiają się oszuści śledzący zakończone aukcje i wysyłający kupującym fałszywe dane do przelewu.

Powtórzę: jeśli więc masz jakiś najmniejszy cień wątpliwości to kontaktuj się ze sprzedającym najlepiej przez formularz kontaktowy na allegro.

Tylko jak będziesz składał reklamację to będzie później kłopot a i za reklamację koszty Ci policzą niemałe. Kiedyś przelewałem sporą kwotę z WBK na moje konto bankowe w Holadndii i pani z banku brakowało numer IBAN i powiedziała, że lepiej się dowiedzieć jaki to numer, bo później w razie reklamacji koszty odzyskania pieniędzy będą wysokie.

Pozdrawiam!