Czy jeśli w formularzu przelewu w polu nadawca zostaną wpisane błędne dane (tzn. imię i nazwisko) ale adres i nr rachunku będzie w porządku to czy wykonanie takiego przelewu będzie możliwe? Czy nadawca od razu przy dokonywaniu przelewu zostanie o tym poinformowany? A jeśli nie to czy nadawcy tego przelewu bank zwróci wpłacone pieniądze i nie będzie żądał żadnych opłat? I najważniejsze - czy można coś takiego cofnąć bez żadnych problemów?
Przelew zostanie zrealizowany bez względu na wpisane dane. Bank tego przecież nie weryfikuje. Nadawca przelewu nie zostanie poinformowany o błędzie, bo przecież system bankowy nie ma opcji sprawdzania poprawności danych adresowych. Sprawdzana jest tylko poprawność pierwszych cyfr numeru rachunku, które wskazują na numer rozliczeniowy banku. Przelewu nie można cofnąć. Można tylko próbować skontaktować się z odbiorcą przelewu by zwrócił kwotę przelewu, ale bank nie zrobi tego automatycznie.
Musisz uważnie sprawdzać numer rachunku zanim zatwierdzisz przelew. To wszystko
Chodzi o to że nr rachunku został wpisany poprawnie ale nadawca źle. Wiem że z błędnym nr mogłyby być problemy, bo to oczywiste, ale nie byłam pewna czy z błędnym nadawcą też. Ale skoro nie powinno być żadnych problemów to dobrze
Złączono Posta: 25.06.2007 (Pon) 14:30
a jeśli dane właściciela konta byłyby złe, ale nr w porządku?
wiem, pisze głupoty i właśnie to zauważyłam :shock:
przepraszam, ale to przez to że się trochę zdenerwowałam
Czyli jeszcze raz:
nazwa odbiorcy jest błędna, reszta jest w porządku. czy przelew zostanie zrealizowany?
Złączono Posta: 25.06.2007 (Pon) 14:49
bo mi się zawsze wydawało, że nie. Kiedy dokonuje sie wpłaty na konto, to wszystkie dane odbiorcy łącznie oczywiście z jego nr powinny się zgadzać. Chyba że sie mylę.