Przelew

Mam pytanie!

Czy jeśli w formularzu przelewu w polu nadawca zostaną wpisane błędne dane (tzn. imię i nazwisko) ale adres i nr rachunku będzie w porządku to czy wykonanie takiego przelewu będzie możliwe? Czy nadawca od razu przy dokonywaniu przelewu zostanie o tym poinformowany? A jeśli nie to czy nadawcy tego przelewu bank zwróci wpłacone pieniądze i nie będzie żądał żadnych opłat? I najważniejsze - czy można coś takiego cofnąć bez żadnych problemów?

Bardzo proszę o pomoc

Z tym pytaniem to należałoby się chyba zwrócić do konkretnego banku bo w różnych bankach może być trochę różnie.

Przelew zostanie zrealizowany bez względu na wpisane dane. Bank tego przecież nie weryfikuje. Nadawca przelewu nie zostanie poinformowany o błędzie, bo przecież system bankowy nie ma opcji sprawdzania poprawności danych adresowych. Sprawdzana jest tylko poprawność pierwszych cyfr numeru rachunku, które wskazują na numer rozliczeniowy banku. Przelewu nie można cofnąć. Można tylko próbować skontaktować się z odbiorcą przelewu by zwrócił kwotę przelewu, ale bank nie zrobi tego automatycznie.

Musisz uważnie sprawdzać numer rachunku zanim zatwierdzisz przelew. To wszystko

dziękuję ci bardzo :slight_smile:

Chodzi o to że nr rachunku został wpisany poprawnie ale nadawca źle. Wiem że z błędnym nr mogłyby być problemy, bo to oczywiste, ale nie byłam pewna czy z błędnym nadawcą też. Ale skoro nie powinno być żadnych problemów to dobrze :slight_smile:

Złączono Posta : 25.06.2007 (Pon) 14:30

a jeśli dane właściciela konta byłyby złe, ale nr w porządku?

Chyba odbiorca :slight_smile:

Nadawca jest wprowadzany automatycznie przez system bankowy i nie można tego zmienić

Nie ma takiej opcji. System bankowy automatycznie podstawia dane nadawcy przelewu zapisane w bazie danych podczas zakładania konta bankowego

wiem, pisze głupoty i właśnie to zauważyłam :shock:

przepraszam, ale to przez to że się trochę zdenerwowałam

Czyli jeszcze raz:

nazwa odbiorcy jest błędna, reszta jest w porządku. czy przelew zostanie zrealizowany?

Złączono Posta : 25.06.2007 (Pon) 14:49

bo mi się zawsze wydawało, że nie. Kiedy dokonuje sie wpłaty na konto, to wszystkie dane odbiorcy łącznie oczywiście z jego nr powinny się zgadzać. Chyba że sie mylę.

nazwisko i imię wpisuje się po to, aby zweryfikować, czy np. numer konta jest poprawnie wypełniony, i na odwrót.

a czy nie powinni o tym poinformować od razu, czy dopiero za jakiś czas?

Oczywiście, przecież już to napisałem wcześniej

Złączono Posta : 25.06.2007 (Pon) 14:08

Bzdura