Przenoszenie danych z linuxa na drugiego

Witam

Zaraz mnie zjecie,że jestem linuxowych laikiem i że po co się pcham w linuxa jak nie umiem. Używam go ponieważ do zwykłego użytkowania (net,office itp.) jest wydajniejszy. Chodzi o to,że mam skonfigurowane przez informatyka połączenie vpn przez program openvpn z którego korzystam gdy muszę pracować zdalnie i chchciałbym aby połączenia były tak samo dostępne na laptopie. Wiem,że pliki są w etc/openvpn ,ale po skopiowaniu plików i nagranie ich na pendrive nie mogę ich wrzucić do tego samego katalogu na laptopie.
Osoba która to robiła jest aktualnie niedostępna,a nie chciałbym dawać tego robić osobie nieupoważnionej przez teamviewer.
Konto użytkownika na laptopie jest jako Administrator. Nie znam się na komendach tak żeby nimi biegle operować,a nie chciałbym uceglić systemu robiąc syf bo inne rzeczy dałem radę sobie sam skonfigurować.

Linux to Mint na komputerze 18.2 ,a na laptopie 18.3.Wszystko w środowisku KDE.

Pozdrawiam

Podłącz pendrive, odczekaj chwilę aż się zamontuje automatycznie albo zamontuj ręcznie i podaj wynik polecenia z terminala / konsoli:
cat /etc/mtab

Chodzi o to, że pliku muszą być skopiowane w docelowe miejsce z prawami administratora. Najszybciej i najprościej będzie to zrobić przy pomocy menedżera plików Midnight Commander - nie wiem czy masz zainstalowany:
sudo su
mc

W lewym oknie wchodzisz tam, gdzie jest zamontowany pendrive, w prawym do /etc/openvpn i kopiujesz będąc w lewym oknie klawiszem F5 [Enter].

Czemu nie sudo mc ? Bezpieczniej a i efekt ten sam :wink: .

Obserwując różne ciekawe “kustomizacje” sudo w forkach forków będącymi forkami debiana bardziej “prawilnie”, a być i może i bezpiecznie będzie “sudo su”.