Przerabianie Doom II

Cześć. Postanowiłem wykonać nowe grafiki do gry. Po rozpakowaniu zmodyfikowałem jeden obrazek i podmieniłem go. Po włączeniu gry widać niestety tło. W palecie kolorów gry kolorem przeźroczystości jest odcień błękitnego koloru. Pomimo użycia go, tło jest widoczne. Po wielu próbach nic mi nie wychodzi. Proszę o odpowiedzi.

Musisz zapisać obraz w odpowiednim formacie i zapisać w nim, że ten czy ten kolor jest kolorem przeźroczystości.

Ok, czyli musi to być .bmp. A czy mogę zrobić tak, że plik bmp zapiszę jako jpg aby użyć filtrów, i z powrotem zapisać jako bmp?

Możesz, ale osobiście nie widzę sensu takiego rozwiązania. Nie dość, że JPG jest formatem stratnym, przez co zniszczy Ci teksturę, to przecież na BMP też możesz użyć filtrów. To tak, jakby robić zdjęcie zdjęciu, a potem je drukować.