Przerywa internet Orange


(cena6) #1

Witam , mam taki problem , otóż po prostu na 15-20s przerywa mi internet , dzieje się to max 3 razy dziennie , wówczas przeglądarki , skype , CS na chwile nie działają , laptop jest podłączony na wifi ( internet stacjonarny / ruter sagemcom fast 2704 ) , połączenie widoczne na pasku start z prawej strony , nie jest rozłączone. Najprawdopodobniej dzieje się to tylko na moim laptopie wśród domowników. Wie ktoś jak to można zdiagnozować ? W dziale bezpieczeństwo podawałem logi FRST i jest czysto , co robić ?


(LORDEK) #2

Parę rzeczy pozostaje Ci sprawdzić. Monitorować kiedy to się dzieje, w jakich odstępach czasu, przy jakich uruchomionych aplikacjach, czy jakieś urządzenie w domu jest w tym momencie podłączane do sieci powoduje konflikt, czy kontrolki na routerze nagle przestają świecić/zapalają się itp. Przyczyn moze byc wiele. Moze karta w laptopie ma jakis problem?


(cena6) #3
  1. Aplikacje podstawowe
  2. Dzisiaj np tylko mój laptop działał i łapał przerwy
  3. Kontrolki na ruterze palą się normalnie
  4. Karta w laptopie ? chyba nie , tylko jak to sprawdzić ?
  5. Jest jakiś dormowy program do monitorowania sieci , aby móc sprawdzić , co z nią się dzieje ?

Jażeli problem nie zniknie to pozostaje chyba tylko format.


(Longhorn2009) #4

Na pewno możesz zacząć od aktualizacji sterownika karty bezprzewodowej w komputerze. Optymalnie byłoby odczytać dokładny model i pobrać sterownik bezpośrednio ze strony producenta układu.
Podstawa to jednak ustalić czy problemem jest np. niekompatybilność karty w laptopie względem routera, czy może router traci synchronizację z linią telefoniczną lub pracuje niestabilnie i stąd problemy. Na twoim miejscu zalogowałbym się na router i w momencie występowania problemów sprawdził statystyki połączenia, czy nie następuje utrata połączenia z linią telefoniczną. Byłoby to widoczne w tym miejscu


(LORDEK) #5

Masz jakiegoś antywirusa albo pakiet internet security? Może jest zbyt czuły i odcina dostęp. Ja miałem kiedyś podobny problem przy ESET gdy włączałem utoreent. Jeszcze zostaje Ci dla sprawdzenia podłączenie laptopa po kablu i wtedy, gdy problem sie powtórzy to mozna założyć, że problem jest na Twoim laptopie po stronie software, skoro nigdzie indziej nie występuje w ogole.


(Przemo78) #6

Witaj w Klubie, mam Orange światłowód i funbox2 i myślę, że Orange robi co celowo, aby to nie mieć neta non stop - u mnie tak mam 2-3 razy dziennie po parę sekund.
Rad powyżej nie słuchaj, bo to nie ma sensu. U mnie zrywa połączenia WiFi na komórce, notebooku, konsoli ps4.


(Longhorn2009) #7

Akurat autorka nie ma światłowodu, a internet po linii telefonicznej ADSL jak można zauważyć po modemie.


(Przemo78) #8

Autorka ma internet stacjonarny, nie ważne czy po kablu czy po światłowodzie. Orange zrywa połączenie i robi to celowo.


(LORDEK) #9

A masz na to jakiś dowód czy tylko tak gadasz? Celowe przerywanie dostępu podpada pod niezgodność usługi z umową. Jak masz dowody na poparcie tej tezy to słucham. Poza tym autor pisze, że inni domownicy nie zauważyli problemu. W ogóle jaki cel miałoby celowe zrywanie połączenia kilka razy dziennie? Jak nazwa wskazuje jest to stałe łącze, a nie “od czasu do czasu ni ma i co mi pan zrobisz?”.

Wracając do tematu. @cena6 kontaktowałeś/aś się z BOK w tej sprawie? Skoro problem jest z urządzeniem na Wi-Fi to może występuje konflikt częstotliwości, jeżeli w pobliżu jest więcej sieci Wi-Fi na tym samym kanale?


(cena6) #10

Witam , dziękuję Panowie za odpowiedzi i zaangażowanie. Zbadałem problem i posłuchałem waszych rad

  1. Nowe stery do karty sieciowej wifi - nie pomogły
  2. Internet na kablu - nie pomógł
    3 ) Bitdefender IS mam go od pół roku i wszystko zawsze było ok
  3. Jeszcze z nikim z BOK’u się nie kontaktowałem

W chwili przerwy internetu , ruter wygląda tak


(Longhorn2009) #11

Router traci połączenie z centralą. Zgłoś problem dostawcy, powinni się tym zająć.


(LORDEK) #12

Dzwoń do BOK i przedstaw sprawę, a screen podeślesz im mailem. Teraz mają zdiagnozować czy to router czy problem na łączach.


(cena6) #13

Witam , c.d. pierwszy raz na kontakt Orange dzwoniłem 14.10 i niby byli i naprawiali i był spokój , dzisiaj ponownie dzwoniłem z tym samym problemem i jutro ma przyjechać do mnie technik i sprawdzać ruter , ale ogólnie zasugerował on , że należy wymienić ruter sagemcom fast 2704 na jakiś nowszy , czy to możliwe, że to wina rutera bo jest stary ?