Przesiadka z AMD na Intel co kupić?

Witam, jako że nie mogę zmusić mojego Phenoma II X4 do poprawnego współpracowania z grami chciałbym złożyć zestaw na Intelu.
Obecne podzespoły:
Phenom II X4 955 BE
Mobo MSI 785G-E53
Ram 4GB DDR 3 1600Mhz Ballistix
Grafika Asus Radeon HD5970 2GB
Zasilacz Chieftec 600W
Chciałbym jak najniższym kosztem przejść na Intela zachowując podzespoły takie jak RAM, zasilacz i grafikę, obecny zestaw był dla mnie wystarczający jednak w grach mmorpg (blade&soul) AMD nie radzi sobie najlepiej, wykorzystanie procesora mam na 100% w niektórych momentach.
Nie znam się kompletnie na podzespołach intela i nie potrafię sam wybrać odpowiedniego modelu ani socketu tak abym mógł w razie potrzeby zmodernizować komputer bez kolejnej wymiany płyty głównej.

Siema,
masz mało RAM, jak na dzisiejsze standardy, więc pod wymianę raczej kwalifikuje się cała platforma.
Najtaniej byłoby znaleźć i3 lub lepiej i5 drugiej (np. 2500) bądź trzeciej generacji. Wyszłoby przy dobrych wiatrach 500-600 zł. Do blade&soul powinno starczyć.
Jeżeli planujesz grać w nowsze tytuły, podaj ich nazwy, maksymalny budżet i rozdzielczość monitora. Minimalna opcja to Pentium G4600 lub Ryzen 3 1200, 2x4GB RAM i mobo (800-1200 zł). Z czasem zmiana grafiki.

Dzięki za odpowiedź, wiem że 4GB ramu to mało jak na dzisiejsze standardy jednak do tej pory mi tyle wystarcza, grywam głównie w Blade&Soul, czasami Starcraft 1 i 2 oraz Crysis 1. Grafika była niedawno w serwisie i po ich zabiegach wyraźnie widać poprawę wydajności, żadna z powyższych gier nie wykorzystuje 100% GPU więc nawet jeżeli jest już przestarzała to do moich zastosowań jest wystarczająca.