Przesiadka z javy na HTML5

Witam,

już kilka lat programuję proste gry, często jako applety wstawiam gdzieś do internetu. Niestety z tego co mi wiadomo javowe applety nie działają na urządzeniach mobilnych, a tam też chciałbym dotrzeć. A po drugie po tych ostatnich wpadkach java coraz częściej zostaje wyłączana w przeglądarce.

Chciałbym się zabrać za HTML5 jednak na razie niewiele o nim wiem. Intersuje mnie przede wszystkim:

jaki jest najlepszy sposób tworzenia gier w HTML5 (słyszałem że javascript to nie jest dobry pomysł)

co powinienem wiedzieć o HTML5 (rzućcie hasła, wyguglam sobie)

ciężko jest przenieść się z javy do html5?

Z góry dziękuję.

Ale najpowszechniejszy. HTML5 dostarcza ci Canvas - płótno, po którym możesz rysować za pomocą jakiegoś języka skryptowego. W praktyce prawie zawsze używa się JS-a czystego albo któregoś z jego frameworków.

10 cool HTML5 games and how to create your own

TML5 Game Dev Tutorials

Dzięki za świetne artykuły :wink:

Jeszcze spytam tylko: polecicie mi jakieś program w którym w miarę wygodnie można pisać takie rzeczy? Taki żeby działał na Ubuntu

Ostatnio na DP pojawił się news o lepszym wsparciu dla tworzenia nowoczesnych stron internetowych w Netbeansie. Innym kompleksowym IDE jest Aptana bazująca na Eclipse. Skoro robiłeś w Javie, poczujesz się jak u siebie w domu. Bardziej surowe ale wciąż mocno funkcjonalne edytory to np. BlueGriffon, Komodo Edit albo SublimeText2.

Wiem że z posta na post coraz bardziej odbiegam od tematu, ale czy Aptana w javaskrypcie nie poprawia błędów?

jako że byłem bardzo rozpieszczany przez javę z Eclipsem, brak zaznaczania błędów i nie-do-końca-działające podpowiadanie zmiennych (jak się wpisze kropkę to wyskakuje lista [blablabla]) jest dla mnie strasznie irytujące :frowning:

Czy ja coś źle wgrałem czy tak już jest?