Cześć!
Mam do napisania program, który ma przesunąć nieparzyste elementy tablicy na lewą stronę, a parzyste na prawą. Próbowałem czegoś takiego:
int tab [8]={1,2,3,4,5,6,7,8};
for(int i=0;i <=7; i++)
{
if (tab[i]%2==0) swap(tab[i], tab[i+1]);
}
Ale nie działa to poprawnie i w sumie nie wiem, dlaczego. Pewnie jest to banalne do napisania, ale jestem początkujący i mnie to przerasta. Ktoś pomoże?
Rozpisz swój algorytm na kartce to się przekonasz czemu nie działa. Wydaje się, że po prostu parami zamieniasz elementy miejscami, zamiast robić to co jest w poleceniu.
Poza tym co robi funkcja swap? Trochę dziwi mnie, że przekazujesz wartości zamiast indeksów i wskaźnika do tablicy.
W pseudo kodzie powinno to być coś w tym stylu:
swap(int tab[], int index1, int index2) {
int temp = tab[index1];
tab[index1] = tab[index2];
tab[index2] = temp;
}
Jest też możliwość zamiany elementów bez wykorzystywania zmiennej tymczasowej, używając masek bitowych, ale to trochę przerost formy nad treścią.
Masz oczywiście rację, ale tego typu rzeczy jednak najczęściej robi się bez dodatkowych struktur danych. W tym przypadku to nie jest nic szczególnie trudnego.
Przy 8 elementach 2x większe zużycie pamięci nie ma znaczenia. Ale jeśli masz ich powiedzmy 100 milionów, to już tak.
Nie za bardzo rozumiem pytanie. Swapujesz dwa elementy, o określonych indeksach, w podanej tablicy. Chyba, że swap to jakaś wbudowana funkcja w C. Jeśli tak to powinieneś do niej pewnie przekazać referencje (adresy w pamięci, które chcesz zamienić miejscami), a nie wartości.
tak, tylko, że bez wykorzystania dodatkowej pamięci trochę sprawa się komplikuje(o ile dobrze myśle) biorę skrajne indeksy i wykonuje funkcje swap dopóki (tab[i]%2==0 && tab[tab.length()-i]%2 !=0) , ale co w przypadku gdy obie wartości są parzyste albo nieparzyste, musze wykonać kolejna petle, aż znajde wartośc parzystą/nieparzystą do zamiany i złożoność obliczeniowa rosnie, w moim sposobie będzie to zawsze 2n