Przesyłka pobraniowa a zwrot towaru

Cześć. Chciałbym zamówić telefon przesyłką pobraniową od zwykłej osoby na Allegro i tu się zaczyna problem bo przesyłka będzie nadana pocztą polską a u mnie listonosz chodzi po godz. 8-9 rano gdy jestem w szkole więc moja mama pewnie będzie musiała odebrać i czy jak zapłaci i weźmie tą przesyłkę nie sprawdzając co jest w środku to jest potem jakaś szansa na odzyskanie kasy czy zwrot towaru?

To niech nie odbiera, przesyłka zostanie awizowana i odbierzesz ją na poczcie po szkole. Będziesz mógł sprawdzić zawartość przesyłki jeżeli zapłacisz za taką opcję - wszystko masz w cenniku poczty.

Warto dodać, że za tę opcję zapłacić musi nadawca.

A co jeżeli paczka przyjdzie kurierem, zapłacę a okaże się że telefon jest niesprawny czy porysowany czy niezgodny z opisem? Mam prawo wtedy do zwrotu? Czy kurier może mi odmówić otworzenia paczki przed zapłatą?

Przed zapłatą - praktycznie na pewno odmówi. Ale po zapłacie, szczególnie jeśli paczka sprawia wrażenie naruszonej, powinien zostać i ew. spisać protokół. I dopiero protokół jest podstawą do reklamacji.

Chodzi mi o to że nie z winy kuriera tylko allegrowicza. Np. w pudełku od telefonu wysłał kartofla.

Kurier nie ma obowiązku być świadkiem.

Sprawa wygąda tak: jeżeli kupiłeś produkt od osoby fizycznej, nie masz mozliwości zwrotu, ewentualnie reklamacja. Jednak jak kupiłeś asortyment ze sklepu internetwoego/allegro z konta firmowego masz prawo zwrotu do 7 dni od daty zakupu nie podając przyczyny. Wniosek? Jak kupować to tylko ze sklepu/paragonem :slight_smile:

 

Dlatego najpierw się płaci, potem sprawdza (oby nie za długo, kurier też człowiek a wydłużasz mu tym czas pracy), a na końcu kwituje odbiór :wink: