Przy instalacji Windowsa nie widać dysku

Witam,

pisze do Was bo w Was ostatnia nadzieja…

Pewnego dnia rozładował mi sie lapek ( ASUS X53SJ), po podłączeniu do ładowania i ponownym uruchomieniu system nie załączał sie… Tylko logo ASUSA i czarne tło i nic. Włożyłem płyte z Windowsem 7 chcąc może odratować system albo postawić nowy ale nic, nie znajdowało starego systemu i nie widziało nawet dysku żeby zainstalować nowy system. Czyli pomyślałem że dysk padł. Poszedłem z nim do znanego jakby informatyka, on sprawdził dysk, kontrolery na dysk są sprawne podobno i na płycie głównej też. Tylko trzeba postawić nowy system - tak powiedział. Ale ja nie mam na czym postawić tego systemu bo nie widzi dysku…

Czy to możliwe że potrzebuje sterowników żeby zobaczyło dysk?

Jeśli tak to skąd je wziąć, jak je zainstalować jeśli nie mam systemu nawet…

Już mi ręce opadają… Bardzo prosze o pomoc i o wytłuczenie jak krowie na granicy bo jestem zielony w te klocki.

Tak.

Pobierz

http://downloadmirror.intel.com/23060/eng/f6flpy-x86.zip dla Windows 7 32 bit

http://downloadmirror.intel.com/23060/eng/f6flpy-x64.zip dla Windows 7 64 bit

Wypakuj na pendrive, w momencie wyboru dysku (zdjęcie) kliknij Załaduj sterownik i wskaż pliki z pendriva.

Zainstalowałem sterowniki dla Windows 7 64 bit. I po instalacji nie widzi dysku… “Nie znaleziono dysków. Kliknij sterownik, aby dostarczyć sterownik pamięci masowej w celu instalacji.” Taki widzę komunikat na dole okna tylko.

Sprawdź ten sterownik http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/IRST/IRST_Win7_64_Z10001046.zip

Jeśli nie zadziała to wejdź do biosu, zmień SATA Mode (lub podobnie) na Compatibility lub IDE (może też być Disabled), zapisz ustawienia i spróbuj zainstalować system.

Niestety zrobiłem tak jak poradziłeś i nic… Dalej nie widzi dysku.

A w BIOSie po wejsciu w SATA Configuration mam tak:

SATA Mode Selection IDE

Serial ATA Port 0 Empty

Serial ATA Port 1 MATSHITADVD-RA ATAPI

Serial ATA Port 2 Empty

Kleko20 ,