Przypięcie ikony do pliku wykonywalnego

Opracowałem program w WinApi. Próba kompilacji tego programu nie powiodła się.

Napisany program kompilowałem programem Borland5.5 + nakładka Relo2.

Błąd występuje w pliku Projekt Ikon.rc. Błąd jest następującej treści: Projekt Ikon.rc:Allocate failed.

Poszczególne wpisy dotyczące umocowania ikony są następujące:

Projekt Ikon.cpp

wc.hIcon=LoadIcon(hInst,MAKEINTRESOURCE(IDI_ICON1));

Projekt Ikon.rc

IDI_ICON1 ICON DISCARDABLE “P:/Kompilatory/C i C++/Borland/Relo2/images/app.ico/Address-Book.ico”

Projekt Ikon_res.h

#define IDI_ICON1 1002

Jeśli z programu usunę te wpisy to program kompiluje się bez błędów.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie powinienem zastosować wpisy aby były on poprawne.

Proszę o pomoc.

Do pliku “Ikon.rc”(co to w ogóle za nazwa? Ni to polskie, ni angielskie…) musisz dołączyć plik “Ikon_res.h”. Nie jestem pewien jak, ale chyba poprzez dodając

#include "Ikon_res.h"

na początku pliku. Identyfikatory(jeśli dobrze pamiętam) muszą być liczbą całkowitą, nie tekstem.

Za pomocą nakładki Relo2 można tworzyć programy WinApi.

Po uruchomieniu Relo2 mogę wybrać opcje aplikacji. Po wyborze Win32 Application, pojawia się okno z paskiem do którego wpisuje się nazwę projektu i automatycznie tworzone są trzy pliki:

Projekt1.cpp

Projekt1.rc

Projekt1_res.h

W tych plikach jest już kod programu , który można modyfikować. W moim przypadku projektowi nadałem nazwę Projekt Ikon i automatycznie stworzone zostały trzy pliki:

Projekt Ikon.cpp

Projekt Ikon.rc

Projekt Ikon_res.h

i są one dołączane za pomocą dyrektywy #include.