Mam takie pytanie (tylko z ciekawości) czemu nowe gry typu haze czy F.E.A.R. 2 chodzą na konsoli skoro ona ma tylko 256mb ram, 256mb grafiki i 8 rdzeniowy 128bitowy procek. Chodzi mi głównie o ten ram… Czemu np. F.E.A.R. 2 na PC potrzebuje 1.5gb ramu dla visty a na ps3 wystarcza to 256???
Wiem, że w konsoli prawie nie ma systemu operacyjnego który by zasysał ten ram ale mimo wszystko to trochę mało…
Czemu więc konsoli wystarczają takie parametry i od jakiego PC można porównać ps3
Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.
Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.
W PS3 tylko 6 rdzeni jest aktywnych. Daje to 6 x 128-bit = 768bit (96B) x 1,6GHz (proc startuje co 3 cykle RAM) = około 153.6GB/s. Przy taktowaniu 4GHZ i 8 rdzeniach Cell osiągał 384 GB/s.
toż to jest zabytek. procesor na starej platformie a radeon stworzony do htpc a nie do gier. Jeżeli masz zamiar głównie grać w gry i nie martwić się wymaganiami itp. to bierz konsole. Chcesz porównywać PC do konsoli ? na razie z tego co mi wiadomo to nie ma takiego emulatora, ale jeżeli chodzi o sprzęt, to raczej i7 x6, od 6gb wzwyż ramu, no i co najmniej gtx480 w triple-sli. A i przy takiej konfiguracji miałbym wątpliwości że odpali gierkę. Nie mówiąc już że zasilacz 1,5k W powinien być. Taki pc’et będzie jadł od 1200 - 1400W, gdzie konsola zje (nie wiem jak obecnie w ps3 jest więc strzelam) ok. 200W max. Na sprzęcie który podałeś to gierki z ps2 możesz emulować ;]
Słowa w PS3 są tak naprawdę 32-bitowe (mogą być nawet mniejsze) ale tu chodzi o 128-bitowe rejestry - każdy rdzeń SPU taką ilość bitów potrafi przetworzyć, dlatego = 6 rdzeni x 128b = 768-bit (tyle max leci w cyklu po wewnętrznej szynie).
Część u góry zaznaczona okręgiem to wartość dodana - 8 układów SoC podczepionych pod PPE:
W przypadku Xboxa mamy 3 rdzenie PPE połączone XBARem, a wydajność graficzna wynika głównie z zastosowania ultraszybkiego buforu eDRAM NEC (@256GB/s) z logiką odpowiedzialną miedzy innymi za AA i przezroczystość. IBM i NEC to firmy budujące superkomputery. Google nie gryzie.
PS Warto zwrócić uwagę na to że SPU mają bezpośredni dostęp do XDR z poziomu szyny.