PS3 czemu wystarczaja jej 256mb ram-u?

Witam

Mam takie pytanie (tylko z ciekawości) czemu nowe gry typu haze czy F.E.A.R. 2 chodzą na konsoli skoro ona ma tylko 256mb ram, 256mb grafiki i 8 rdzeniowy 128bitowy procek. Chodzi mi głównie o ten ram… Czemu np. F.E.A.R. 2 na PC potrzebuje 1.5gb ramu dla visty a na ps3 wystarcza to 256???

Wiem, że w konsoli prawie nie ma systemu operacyjnego który by zasysał ten ram ale mimo wszystko to trochę mało…

Czemu więc konsoli wystarczają takie parametry i od jakiego PC można porównać ps3

Z góry dzięki

xZdzislawx ,

Poradnik dla Ciebie

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Czemu Bogowie dali Ci dostęp do Internetu ?

A co do tematu.

To gry na konsole pisze się inaczej i to wgl jest inna mentalność konstrukcyjna.

Boże, spuść bombę na tą trąbę !

nie zauważyłeś przypadkiem że konsola to nie pecet ? konsola to całkiem inna platforma. po za tym procesor w konsoli jest 64bitowy.

W PS3 tylko 6 rdzeni jest aktywnych. Daje to 6 x 128-bit = 768bit (96B) x 1,6GHz (proc startuje co 3 cykle RAM) = około 153.6GB/s. Przy taktowaniu 4GHZ i 8 rdzeniach Cell osiągał 384 GB/s.

Poczytaj tu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor#Bandwidth_assessment

To wiem ale od jakiego PC można porównać ps3.

Dodane 20.10.2010 (Śr) 20:06

Na ps3 oczywiście są gry których na pc nie ma ale czy przy q6600 3 ramu i 4670 opłaca mi się kupować??

toż to jest zabytek. procesor na starej platformie a radeon stworzony do htpc a nie do gier. Jeżeli masz zamiar głównie grać w gry i nie martwić się wymaganiami itp. to bierz konsole. Chcesz porównywać PC do konsoli ? na razie z tego co mi wiadomo to nie ma takiego emulatora, ale jeżeli chodzi o sprzęt, to raczej i7 x6, od 6gb wzwyż ramu, no i co najmniej gtx480 w triple-sli. A i przy takiej konfiguracji miałbym wątpliwości że odpali gierkę. Nie mówiąc już że zasilacz 1,5k W powinien być. Taki pc’et będzie jadł od 1200 - 1400W, gdzie konsola zje (nie wiem jak obecnie w ps3 jest więc strzelam) ok. 200W max. Na sprzęcie który podałeś to gierki z ps2 możesz emulować ;]

To chyba zastanowię się nad konsolą…

Wiem, że kilka odpowiedzi wyżej już Hashi coś pisał o jakichś cyklach ram ale żeby 256mb konsoli równało się 6gb na pc…

Cóż uwierzę wam na słowo :wink: :wink: :wink:

Dodane 20.10.2010 (Śr) 20:45

PS: Głównie interesują mnie FPS-y (strzelanki)

A ty dalej nie zaczaiłeś, że konsola ma inną budowę oraz to całkiem inna platforma i nie powinno się ich porównywać do PC’tów?

Może zainteresuj się tym od strony technicznej to zaczniesz coś kapować…

Dobra dzięki.

Z tego co wiem to raczej 128 bit posiada procesor.

Źródło: Wikipedia

Śmiem twierdzić że polska wikipedia w tym przypadku może się mylić…

http://www.retrogamer.net/forum/viewtop … =2&t=20432

http://www.insertcredit.com/archives/001618.html

Z resztą zapytaj Google. :stuck_out_tongue:

W innym wątku (poście)

Hashi napisał

Dobra Panowie, kłócił się z wami nie będę o tą pierdołę :wink:

Słowa w PS3 są tak naprawdę 32-bitowe (mogą być nawet mniejsze) ale tu chodzi o 128-bitowe rejestry - każdy rdzeń SPU taką ilość bitów potrafi przetworzyć, dlatego = 6 rdzeni x 128b = 768-bit (tyle max leci w cyklu po wewnętrznej szynie).

Część u góry zaznaczona okręgiem to wartość dodana - 8 układów SoC podczepionych pod PPE:

http://www.ibm.com/developerworks/power … igure1.gif

W przypadku Xboxa mamy 3 rdzenie PPE połączone XBARem, a wydajność graficzna wynika głównie z zastosowania ultraszybkiego buforu eDRAM NEC (@256GB/s) z logiką odpowiedzialną miedzy innymi za AA i przezroczystość. IBM i NEC to firmy budujące superkomputery. Google nie gryzie.

PS Warto zwrócić uwagę na to że SPU mają bezpośredni dostęp do XDR z poziomu szyny.