Pudełka do reklamacji

Czy oryginalne pudełko np. monitora, procesora itp jest wymagane do reklamacji? Jak to wyglada w swietle prawa, a jak w rzeczywistosci? Trzymacie pudelka od elektroniki czy je “puszczacie z dymem”? I czy mieliscie jakas sytuacje, ze w sklepie wam odmowili przyjecia na gwarancje wlasnie z powodu braku pudelka, i czy klotnia z ekspedientem cos wniosla?

1 polubienie

Nie.

Trzymam pudelka tylko dla tych części/komponentów, które planuję sprzedać w przyszłości. A i to nie zawsze. Większość opakowań wyrzucam.

Jeszcze mi się nie zdarzyło. Dysk SSD był bez opakowania, monitor w zastępczym pudełku, chłodzenie CPU w oryginalnym. Za każdym razem sprzęt przyjęto na reklamację bez najmniejszych problemów.

1 polubienie

Teoretycznie nie. Praktycznie może się przydać jeśli odsyłasz monitor do reklamacji. Jeśli zapakujesz w nieoryginalne pudełko to serwis ma podstawy do twierdzenia, że produkt uległ zniszczeniu w transporcie bo był źle zapakowany.