Pulpit i pasek zadań same odświeżają się co około minutę

Witam. 3 godziny temu przeszedłem z Windows 7 na 10. Gdy już uporałem się z problemem czarnego ekranu, teraz co chwilę odświeża mi się pulpit i pasek zadań. Problem wygląda mniej więcej tak, że zmieniłem rozmiar ikon ze średnich na małe, zacząłem zmieniać ułożenie ikon (przed przejściem na wszelki wypadek wykonałem obraz systemu, a żeby szybciej zgrało się na zewnętrzny dysk, to odinstalowałem kilka programów, których nie używałem, stąd potrzeba zmiany ułożenia ikon) a za chwilę ekran sam się odświeża i wszystko wraca do stanu początkowego, pisząc teraz, kiedy mi się odświeży czasami muszę kliknąć na nowo w pole edytora. Mimo, że pasek też się odświeża, to ikona Sklepu, którą przeniosłem obok “Widoku zadań” nie wraca na swoje pierwotne położenie za MS Edge.

 

W sieci niby jest problem “mrugającego ekranu”, ale nie pasuje to do mojego przypadku. Tam użytkownicy mówią, że nie mogą nic zrobić, że kursor zachowuje się jak podczas uruchamiania programu. U mnie problem dotyczy tylko tego odświeżania. Na początku w powiadomieniach wyskoczyło mi, że system dodaje funkcje i może to potrwać. Myślałem, że to jest przyczyną odświeżania się pulpitu, ale minęły już prawie 3 godziny, więc chyba powinno skończyć.

 

Laptop to Dell Inspiron Q15R N5110, przy karcie graficznej są 2 pozycje (może to coś tutaj nie gra?), robiłem aktualizację sterowników, ale ponoć są aktualne i nic nie znalazło. Kiedy walczyłem z czarnym ekranem, w filmiku na YT było o wykasowaniu wpisu z rejestru, gdzie domyślną było Windows Desktop Update (ostatecznie to nie pomogło, potrzebny był bezpieczny rozruch i uruchomienie w trybie awaryjnym i wrócenie do normalnego). 

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem. Na jednym z zagranicznych forów opisano ten sam problem. Nie wiem co to ma do rzeczy, ale pomogło odinstalowanie IDT Audio. Po odinstalowaniu z dźwiękiem wszystko ok. Oczywiście konieczne było włączenie trybu awaryjnego, ponieważ normalnie nie można było nawet wejść do Panelu Sterowania. W trybie awaryjnym pulpit i pasek też się odświeżały, ale rzadziej, przez co udało mi się odinstalować.

Kliknij Prawym Przyciskiem Myszki na ikonkę “Ten komputer”
Jeśli nie masz tej ikonki kliknij PPM na wolne pole PULPITU i wybierz opcję PERSONALIZUJ następnie ustaw okno które się pojawiło na pełen ekran i wejdź w menu KOMPOZYCJE a następnie po prawej na USTAWIENIA IKON PULPITU w oknie jakie się pojawi zaznacz KOMPUTER ( warto zaznaczyć wszystkie).
Gdy już mamy ikonkę TEN KOMPUTER klikamy na nią PPM i wybieramy opcję ZARZĄDZAJ. Otworzy nam się okno " Zarządzanie komputerem" rozwijamy Podgląd zdarzeń kolejno Dziennik systemu Windows i tam klikamy na SYSTEM czekamy jakiś czas aż zapełni nam się okno obok i sprawdzamy błędy na czerwono dodatkowo wchodzimy do “Aplikacja” i tam też sprawdzamy błędy.
Powtarzające się błędy w czasie to dokładnie nasze ciągłe odświeżanie PULPITU a tak dokładniej EXPLORERA. Otrzymujemy informację:

  1. Winlogon -" Powłoka systemowa została nagle zatrzymana i uruchomiono explorer.exe"
    2)Windows Error Raporting - "Pakiet błędów , typ 0
    Nazwa zdarzenia: APPCRASH
    Odpowiedź: Niedostępny
    Identyfikator pliku CAB: 0

Podpis problemu:
P1: explorer.exe
P2: 10.0.17134.1
P3: 425b30b2
P4: msvcrt.dll
P5: 7.0.17134.1
P6: 5cbba6fd
P7: 40000015
P8: 000000000000add2
P9:
P10:

Dołączone pliki:

Te pliki mogą być dostępne tutaj:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_explorer.exe_c89c44adfeb43979f3c7b5f75ae537288dd259e7_968cc01e_0c50d24d

Symbol analizy:
Ponowne wyszukiwanie rozwiązania: 0
Identyfikator raportu: 7c3a4681-c0e4-44b5-8939-a5d47c94f675
Stan raportu: 4100
Wartość skrótu pakietu:
Identyfikator GUID pliku CAB: 0"

3)Application Error: “Nazwa aplikacji powodującej błąd: explorer.exe, wersja: 10.0.17134.1, sygnatura czasowa: 0x425b30b2
Nazwa modułu powodującego błąd: msvcrt.dll, wersja: 7.0.17134.1, sygnatura czasowa: 0x5cbba6fd
Kod wyjątku: 0x40000015
Przesunięcie błędu: 0x000000000000add2
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x1024
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d425eb01ba3c02
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\WINDOWS\explorer.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\WINDOWS\System32\msvcrt.dll
Identyfikator raportu: 7c3a4681-c0e4-44b5-8939-a5d47c94f675”

Czyli plik powodujący błąd MSVCRT.DLL jest standardową biblioteką C dla kompilatora Visual C ++

Na pierwszy ogień odinstalowałem wszystkie pakiety Visual C ++

Dalej uruchomiłem pomocny program Autoruns w którym napotkałem kolejny problem a mianowicie brak jednego z plików systemowych EnterpriseAppMgmtSvc.dll

W takiej sytuacji postanowiłem przeskanować systemowe pliki.

Klikamy na pasku zadań na ikonkę LUPY i wpisujemy CMD a następnie PPM klikamy na “Wiersz polecenia” i uruchamiamy jako administrator
Teraz wpisujemy:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

i czekamy aż skończy dobrze aby komputer miał połączenie z internetem.

Gdy proces zakończy się sukcesem wpisujemy :
sfc /scannow

I czekamy aż skończy skanować a po wszystkim przeprowadzamy restart i sprawdzamy efekt.

Przyczyną uszkodzonych plików zazwyczaj są albo wirusy albo błędy podczas aktualizacji a już najczęściej padający dysk.
Stan dysku sprawdzamy programem HDTune.

Pomocne linki poniżej.
LINK1
LINK2
LINK3
LINK4

1 polubienie