Pulpit zdalny


(Blazejjba) #1

Mam problem z Pulpitem Zdalnym. Otóż: kiedyś miałem jeszcze SP2 i tam czasami łączyłem się ze swoim kompem ze szkoły. Później już mi to nie było potrzebne więc przestałem(to wszystko działo się około 5 miesięcy temu). Niedawno wgrałem SP3 do mojego XP Pro. Dzisiaj kolega ma problem z kompem i nie mam możliwości do niego pojechać, więc postanowiłem użyć pulpitu zdalnego aby mu pomóc.(On również posiada XP Pro Sp3). Podaje mi swoje IP, mój szuka szuka i wywala błąd:

"Nie można połączyć się z komputerem zdalnym"

Próbowałem już(na obu komputerach):

  1. Wyjątek do zapory.

  2. Uaktywnienie w Mój komputer->System->Zdalny->Pozwalaj na zdalne łączenie się z tym komputerem.

  3. Uruchomienie usług odpowiedzialnych za tą funkcję.

Dodam że oboje mamy hasła. Wiem że istnieją takie programy jak TeamViever itd. ale chcę połączyć się koniecznie przez pulpit zdalny.

Natomiast Pomoc Zdalna wywala, gdy kolega wyśle do mnie zaproszenie:

"Nie można rozpoznać mowy DNS komputera zdalnego."

Więc o co chodzi?


(MarS) #2

Kolega jest za NAT-em zapewne i dlatego nie możesz się z nim połączyć. Obydwaj musielibyście mieć publiczne adresy IP by być widocznymi na zewnątrz. TeamViewer wydaje się zatem najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji tym bardziej, że wystarczy, że kolega pobiera TeamViewer Quick Support. To darmowy moduł bezinstalacyjny. Uruchamiasz i podajesz drugiej osobie ID i hasło, które jest wyświetlane w głównym oknie modułu. Szybko i bezboleśnie


(Grzegorz) #3

Mała uwaga: nie ma znaczenia czy komputer wykonujący połączenie jest za NATem czy nie. Ważne, aby ten, na którym działa RD miał publiczne IP lub aby istniało do niego przekierowanie na publicznym IP. W przeciwnym wypadku zostają właśnie takie programy jak TeamViewer czy np. Live Mesh.