Pytania dotyczące konsoli do gier

Cześć. Mam kilka pytań dotyczących konsoli do gier. Pomyślałem, że PS 4 będzie lepszym wyborem niż Xbox, ale mogę się mylić. 
Więc mam pytanie dotyczące tego czy istnieje kinect do PS4? Nie znam się na tym, a brat mówił, że by chciał kupić z kinectem, bo gdzieś tam grał i mu się spodobało. 
I czy na pewno dobrze wybieram? PS 4 czy Xbox One?
Jeśli różnice są bardzo mało to, to co jest tańsze? 
No i czy gdybym już miał PS4, i np. GTA 5 to czy, żeby grać w Gta Online coś jeszcze musiałbym kupić?

No i czy istnieje coś takiego jak jednorazowy Cdkey na konsolach? Bo kupiłbym od razu może z jakimiś grami na Allegro, ale boję się, że sprzedający mnie wykiwa i, żeby zainstalować grę będę potrzebował nowego CD keya.

Możesz kupić i lepiej kup PS4. Masz więcej exlusivów. Jako takiego kinecta nie ma. Jest PS Camera- i apka playroom do niej. Takie ludziki. Ogólnie PS4 sie opłaca bardziej, bo w październiku wychodzą gogle VR. Wtedy zacznie się prawdziwa zabawa. Gier na kinecta jest mało. W sumie MS o nim zapomniał. Oprócz You can dance i kinect adventures z x360 nic nowszego nie wyszło wartego uwagi. Teraz nawet już kinecta nie dokładają do zestawów. Do multi na PS4 musiałbyś kupić PS Plus. Na rok czasu kosztuje około 250zł. Wtedy grasz w multi, do tego masz jeszcze 2 gry za darmo każdego miesiąca. Na rynku wtórnym jest sporo więcej gier na PS4 niż XO. Starsze gry są stosunkowo tanie. Można kupić za 30-50zł. Nowsze sa droższe, ale to raczej normalne. Co do CDkeyów nie ma czegoś takiego. Kupujesz grę wkładasz do napędu i grasz. Zawsze możesz skorzystać też z wyprzedaży w PS Store. 

Aby grać online na PS4, faktycznie wymagana jest subskrypcja PlayStation Plus, ale roczny koszt to 170-180zł, a nie 250.