Pytania dotyczące przeinstalowywania Visty

Witam. Mam parę pytań dotyczących reinstalacji Visty:

Mam 2 partycje: C:\ (systemowa) i E:\ (programy, gry itd.). Czy jeśli sformatuję partycję systemową C:\ i zainstaluję na niej od nowa Vistę, to czy rejestr będzie odczytywał dobrze pliki na C:? Co zrobić, aby ewentualnie było wszystko OK? Czy może będzie jakiś inny problem? Jestem trochę zielony w formatach :razz: , więc się pytam.

A, jeszcze jedno: gdy sformatuję C:, to oczywiście nie stracę żadnych danych z E:, tak?

A może zgrać na dysk zewnętrzny wszystkie pliki i sformatować i C:\ i E:?

Czekam na odpowiedzi. :slight_smile:

jeśli nie masz zawirusowanej partycji E to chyba nie ma potrzeby jej formatowania

wystarczy, że usuniesz niepotrzebne rzeczy i później ją ładnie zdefragmentujesz :slight_smile:

jeśli prawidłowo wykonasz format C to dane na E pozostaną nietknięte

jeśli masz programy i gry poinstalowane na E to po reinstalacji systemu niektóre z nich odmówią posłuszeństwa (z braku odpowiednich wpisów w rejestrze)

To zależy od tego co rozumiesz przez “przeinstalowanie” bo mówisz że masz dwie partycje C i E niema D więc wnioskuje że na D są umieszczone narzędzia producenta laptopa do tego aby przywrócić system do stanu fabrycznego. Co za tym idzie do póki nie będziesz miał pewności co i jak to najlepiej na wszelki wypadek skopiuj dane z E na inny komputer albo powypalaj… bo może nie musi ale może się tak stać że przywracając system na C program wykasuje wszystko łącznie z E… a jako, że jesteś zielony to zrób jak mowie :wink: wyjdzie ci to na zdrowie…

Możesz śmiało sformatować partycje C:, a nic złego nie stanie sie z danymi na partycji E:. Rozumiem, że na partycji D masz czytnik optyczny DVD?. Ponadto jeśli masz juz Viste, to nie musisz jej usuwać, a dokonac naprawy w/g

Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia

http://windowshelp.microsoft.com/Window … 51045.mspx

Lub jeśli masz awarie, to: