Pytania dotyczące webmasteringu dla początkującego

Witam, chciałbym się zacząć uczyć “jak robić strony internetowe”. Jestem totalnym “laikiem” w tej dziedzinie. Ale zaznaczam że mam dużo wolnego czasu i duuuuużo chęci. Mam kilka pytań na początek:

1.W czym pisać strony: w XHTML-u, w HTML-u itd. Który najlepszy dla początkującego?

  1. Jakim programem zacząć tworzenie stron w języku który podaliście w pytaniu 1?

  2. Poproszę jakiś poradnik, kurs do języka który podaliście w pytaniu 1.

Dziękuję i proszę o odpowiedzi.

PS. Pytania mogą się Wam wydawać głupie ale moja wiedza na temat Webmasteringu jest baaaaardzo mała.

Po 1 zobacz na czym polegają różnice między xHtml a zwykłym html. Jeśli chodzi o program to najlepiej zacznij od czegoś prostego np. notatnik. Inny program nie jest Tobie potrzebny chociażby ze względu na to, że jako początkujący nie będziesz tworzył zawiłych projektów. Ewentualnie możesz użyć jakiś program który “koloruje” składnie. Jesli chdozi o kursy jest tego naprawę dużo i pisane było nie raz. Użyj google lub szukajki na forum.

Pozdrawiam.

ad.1 w czystym HTML’u zacznij, jak już to rozpracujesz zacznij się bawić w bardziej skomplikowane “języki”

ad.2 w notatniku… zobaczysz jak działają poszczególne elementy kodu

ad.3 http://www.google.com - znajdziesz od groma poradników

na wielu stronach piszą żeby nie pisać stron w notatniku, bo są specjalne programy do tego

czyli polecacie mi jednak zacząć w Notatniku czy nie?

czy ten kurs jest dobry dla HTML-a?

http://www.kurshtml.boo.pl/html/wstep,zielony.html

na tej stronie są też inne poradniki, czy są dobre?

Tutaj masz fajny kurs dotyczący tworzenia stron www:

http://kurs.browsehappy.pl/

Co do programu wystarczy na początek program Notepad++

jak najbardziej, na tej stronie jest bardzo przyjazny kurs, a co do tworzenie to zgadzam się z przedmówcą, że wystarczy na początek Notepad++